Outlandish ، گروهی که فکرش را هم نمی کردم…

گروه Outlandish را بیشتر با ترانه Callin’ U می شناسیم، آهنگی که هنوز هم Rington موبایل خیلی از جوون هاست! قسمتی از ترانه Callin’ U
I’m callin’ U
When all my goals, my very soul
Ain’t fallin’ through
I´m in need of U
The trust in my faith
My tears and my ways is drowning so
I cannot always show it
But don´t doubt my love

….

خوب شاید یادتون نیومده باشه بازهم، نکته جالبه این گروه هیپ هاپ رو از سایت http://www.artmusic.ir پیدا کردم که به نظر خودم جالب بود. با عنوان وقتي يك مسيحي از اسلام مي‌خواند

Out landish يك گروه هيپ هاپ دانماركي است كه در سال1997 تشكيل شد. ايسام بشيري، يك مراكشي‌الاصل متولد دانمارك است كه ليدر گروه است .

و قاص علي قدري هم اصالتا پاكستاني است. اما در دانمارك به دنيا آمده، لني مارتينز از هندوراس هم نفر سوم اين گروه است.

ايسام و وقاص مسلمان‌اند و لني يك كاتوليك. با اين حال اغلب مضامين آهنگ‌هاي گروه outlandish مرتبط با اسلام است و سعي مي‌كند جوانان مسلمان غربي را جذب كند. اولين آلبوم آن‌ها outlandish official فقط در دانمارك منتشر شد.

اين آلبوم يك آهنگ فراگير به نام «والو» داشت كه در آلبوم دوم آن‌ها «نان و بشكه آب» هم قرار گرفت تا به گوش تمام دنيا برسد. آن‌ها همچنين آهنگ معروف «عايشا» را كه پيش از اين توسط خوانندة فرانسوي «خالد» اجرا شده بود بازخواني كردند و با اين آهنگ عنوان شماره يك جدول موسيقي آلمان را به دست آوردند.
اين آهنگ در بسياري از كشورهاي آسيايي هم فروش بسيار بالايي پيدا كرد و باعث شد نام out landish بيش از پيش بر سر زبان‌ها بيفتد. آهنگ «گوانتانامو» از اين گروه هم در بسياري از كشورهاي دنيا جزو پر فروش ترين‌ها بود.

آلبوم سوم آن‌ها به نام «نزديك‌تر از رگ» موفقيت بسيار زيادي براي اعضا به همراه داشت. آهنگ اول آلبوم به نام «به چشم‌هاي من نگاه كن» به سياست‌هاي ايالات متحده در قبال جنگ فلسطين و اسرائيل اشغالگر مي‌تاخت.

outlandish-emel2.jpg

Out landish در طول سال‌هاي فعاليتش با هنرمندان مسلمان سرشناس زيادي همكاري كرده كه مي‌توان به آهنگ «ديده‌ام» همراه با سامي يوسف اشاره كرد. همچنين در آلبوم «امت من» در ترانة «سعي كن گريه نكني» آن گروه رپي كه همراه با سامي، آهنگ را اجرا مي‌كند، همين گروه «Out Landish» است.

آن‌ها همچنين با «مجيد» خواننده هيپ‌هاپ دانماركي و برهان جي نيز چند آهنگ مختلف را به صورت مشترك اجرا كرده‌اند. به زودي از Out Landish به طور مفصل سخن خواهيم گفت.
http://www.outlandmoro.com

من خودم به ندرت هیپ هاپ گوش میدم یا به ندرت به ربط اسلام و موسیقی فکر می کنم ولی به نظر شما چرا توی مملکتی مثل دانمارک همچین گروهی فعالیت می کنه؟!

من چند تا آهنگ شنیدم که خیلی خوب بود هم از لحاظ ترانه هم از لحاظ موسیقی! متاسفانه هیپ هاپ در ایران هم مثل بقیه مسائل چپکی وارد شد و راهی شد که بچه ها فحش های جدید یاد بگیرند و … هر چند فکر نکنم همه گروه های هیپ هاپ ایرانی گلواژه بخوانند. جالب تر از همه Out Landish وردپرسی هم هست!

و در پایان اولین بار که روی موبایل یکی از دوستان از این گروه آهنگی شنیدم فکرش را هم نمی کردم که این گروه اینطوری باشند!

———————————————————————-

پانویس:

1-  در این دسته بندی در مورد موسیقی مطلب می نویسم.

2- نقاره اسم یک ساز محلی در گیلان است.

3- منبع گزارش هم در بالا ذکر کردم البته خود سایت منبعش همشهری بود! (شیر تو شیر شد).

4- منظورم از گلواژه خلاصه ای از کلمات زشت، بی معنی و … بود.

5-آهنگ و کلیپ ترانهCallin’ U

6-وبلاگ Out Landish در وردپرس

با سپاس کاوه گیـــــلانی

5 پاسخ

  1. من این گروهو خیلی دوست دارم….در ضمن اگر شما گیلانی هستید چه خوب میشد بیشتر در مورد ترانه ها و اهنگ های گیلانی بنویسید.من خیلی موسیقی
    محلی گیلان رو دوست دارم
    در ابتدا سپاسگذارم ، بله من گیلانی هستم ، سعی می کنم در مورد موسیقی گیلان زمین هم بنویسم

  2. پرسیدی چرا تو مملکت دانمارک این طور گروهی فعالیت می کنه؟ چون آزادیه. واسه اینکه بهتر متوجه بشی پیش خودت فکر کن تو ایران اسلامی ما گروهی می تونه آهنگی درباره تبلیغ مسیحیت بخونه و پخش کنه (می دونی که تو دنیا هزارا از این گروه های هنری مسیحی هست، نمونه هاییش تو ایرونیای مسیحی خارج نشین هم دیده شده)
    آره جواب سوالم خیلی واضح بود ولی اون سوال رو از رو نا راحتی پرسیدم… چون ما وارث کوروش هستیم و کوروش پدر ما به همه نوع عقیده احترام می گذاشت ولی الان ….

  3. من بسیار با این گروه حال می کنم و خیلی ممنون میشم اگه فول آلبومشون رو برام بزاری

  4. كارت حرفه ای بود رفيق…
    باريكلا…
    موفق باشی…

  5. ببینم تو دقیقا چی گفتی نگاه کن این گروه ورد پرستی نیس چون من همه اهنگاشون رو گوش دادم اصلا به هیچ کسی مربوط نیست سلیقه کسی یا کشور دیگه تازشم آلن چیزا جدیدا مد شده:/

بیان دیدگاه