اگه آمریکایی بودید به چه شخصی رای می دادین؟!

خب الان اکثر کشور های تابلوی جهان (ایران و آمریکا) درگیر مسائل انتخاباتی هستند، حالا کاری به انتخابات (بعضی ها می گن انتصابات) در ایران ندارم، برای من انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جالب تره، داشتم وبچرخ می زدم که توی سایت بی بی سی به مطلب پایین برخوردم که کارشناسی کاندیدهای ریاست جمهوری را از نظر رفتار شناسی مورد بررسی قرار داده بود. از اونجایی که مطلبی رو آماده کرده بودم، جا گذاشتم، گفتم برای خالی نبودن عریضه ما هم حرفی زده باشیم. راستی آگه شما یک شهروند آمریکایی بودین به چه کسی رای می دادید؟!

پت وود کارشناس رفتارشناسی سیاسی، حرکات بدن و صورت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را به دقت مطالعه کرده است. او می گوید سناتور جان مک کین بیش از سایرین چشمک می زند، بخصوص هنگامیکه با سوالات سختی روبرو می شود.

به گفته پت وود سناتور اوباما نظیر بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا مثل لیزر به چشم افراد خیره می شود گویی تنها به یک نفر نگاه می کند.

تاریخ نشان داده که نامزدهای بلند قامت نظیر میت رامنی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند. علاوه بر این، مشت کردن دستها نیز به مخاطبان قدرتمند بودن نامزد را نشان می دهد.

اما پت وود می گوید رامنی مشکل پینوکیو را دارد که هر وقت دروغ می گفت دماغش بزرگ می شد. به گفته کارشناسان حرکات صورت رامنی گاهی این تلقی را ایجاد می کند که قلبش با زبانش یکی نیست.

پت وود می گوید حرکات بدن و دستهای سناتور هیلاری کلینتون بیشتر به مردان شباهت دارد تا زنان.

اما پت وود معتقد است که خانم کلینتون به تدریج یاد می گیرد چگونه گرمتر با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

پت وود می گوید رودی جولیانی که از ادامه مبارزات صرفنظر کرد از همه صادقتر خود را نشان داد. او می گوید جولیانی معمولا احساسات خود را قبل از آنکه بیان کند، در صورت خود ابراز می کند.

جواب سوال بالا: من اگه یه شهروند آمریکایی بودم به اوباما رای می دادم!

———————————————————————–

پانویس:

1- اصلاح طلب های ایران هم دلشون به اوباما خوشه ولی…

2- منبع عکس ها و نظر کارشناسی از سایت بی بی سی

با سپاس کاوه گیـــــلانی

5 پاسخ

  1. منم بودم به اوباما رای می دادم ولی به قول خودت : «اما….»

    جالبه برای اون پست دو تا خانوم کامنت گذشاته بودند و مطمئنا بیشتر از این تعداد خونده بودند اما هیچ کدوم اعتراضی نداشتند و حالا شما اون لحن رو بر نمی تابید.. من جلوی همون جمله از خانوم ها معذرت خواهی کردم ، می دونم که درک می کنند منظورم فقط وفاداری به صورت استنادی مطلب و نقل قول بود …من جای خیلی از آدم های این شهر نیستم بنابراین جای اون ها حرف نمی زنم… همون چیزی که اون ها میگن من هم نقل می کنم، نحوه سخن گفتن خیلی ها در این سرزمین در همین فاز قرار داره، در مدرسه و اداره و تلویزیون و رادیو وروزنامه از این واقعیت ها فرار می کنیم، تو وبلاگ شخصی خودم چرا فرار کنم؟
    ضمنا اصلا با این عقیدتون موافق نیستم که خواننده و مخاطب زیادی دارم، بازدید کننده هام به شدت محدود هستند و همون تعداد محدود هم به نحوه نگارش من عادت دارند.
    خوب همون طور که تو نظرت رو گفتی من هم نظر دادم، منظورم هم واضح گفتم در مورد این مطلب حتما بهت میل می زنم
    سپاس از اینکه به نظرات توجه می کنی

  2. مک کین
    سپاس از اینکه نظرت رو گفتی، به مک کین می گم چقدر تو ایران طرفدار داره ولی فعلا که اینجا اوباما و مک کین برابرن

  3. مطلب تمیزی نوشتی پسر. منم یکی نوشتم که دعوت می کنم مطالعه کنی
    سپاس حتما سر می زنم

  4. سلام
    اگر چه من یه دمکرات هستم ولی به آقای مک کین رای میدم .
    خب من شهروند امریکا نیستم و چیزی که برام مهمه نگرش رئیس جمهور آینده ایالات متحده در مورد ایران هست و تنها آقای مک کین هست که به طور جدی از نیروهای امریکایی در عراق و سیاستش در مورد ایران حرف زده.
    البته من فکر می کنم رئیس جمهور منتخب مردم امریکا یه دمکرات باشه چرا که مردم از کشتار و جنگ دل خوشی ندارند و وضع اقتصاد امریکا ایجاب میکنه یه رئیس جمهور دمکرات سر کار بیاد و بسیاری از سرشناسهای امریکایی دمکراتها رو حمایت میکنن.
    اما جالب اینکه هیچی معلوم نیست و باید از دمراکسی و انتخابات ایالات متحده درس گرفت.
    درود به آقای دمکرات
    به نظر من روی حرف ها زیاد حساب نکن من سعی می کنم به حس ششم اعتماد کنم!

  5. به هیلاری!معلومه چون هم زنه و هم دموکرات….ولی یه مدتیه نظر عوض شده طرفدار اوباما شدم….اون جمهوری خواها رو که حرفشم نزن.همشون به درد نخورن
    من که نفهمیدم کدوم؟! به هر حال خوشحالم که نظر دادین ولی در واقع به حال شیر خفته ما فرقی نمی کنه چون سیاست آمریکا یه چیزه…

پاسخی بگذارید

