المپیک و زندگی

چند ماه  پیش  در هنگام راهپیمایی سالگرد پیروزی پرشکوه انقلاب در خیابان های رشت قدم می زدم و به اتفاقات آن روزها فکر می کردم حکایت اعتیاد مایکل فلپس برایم عجیب بود. دوستم در مورد شخصی حرف زد که من هم می شناختمش {حکایتی است طولانی که شاید روزی نوشتمش} . فلپس و آن شخص دلیلی شدند که ذهنم سمت المپیک برود، در ذهنم المپیک را به زندگی ربط دادم و خروجی بررسی هایم اینطور شد که :

logo

هر انسانی در زندگی خودش کارهای مختلفی را شروع می کند، تعدادی را به پایان می رساند و تعدادی را هم نیمه تمام و به طور کلی در چندین طیف متفاوت مسیر زندگیش را ترسیم می کند. اگر در بازی های المپیک هر انسان را یک کشور در نظر بگیریم و رشته های ورزشی هم می شود مسیر زندگی در نظر گرفت. در پایان هر دوره المپیک تنها دو رشته هستند که معمولا در ذهن افکار عمومی ماندگار می شوند و البته در هنگام مسابقه بیشترین تماشاگر را دارند. قوی ترین {وزنه برداری سنگین وزن} و سریع ترین {دوی صد متر}  ، کشور هایی که صاحب این مدال ها می شوند همیشه در ذهن علاقه مندان به ورزش باقی می مانند و به قولی المپیک است و این دو مدال البته برای هر شخص در رشته خودش مدالش بسیار با ارزش  تر از هر مدال دیگری است. در زندگی طبیعی هم فکر می کنم همین حکایت را داشته باشیم. هر شخص برای خودش موفقیت هایی کسب می کند، ولی معیار سنجش  چیز دیگری است… با ارزش ترین مسئله زندگی این روزها  دو چیز است  پول و مدرک تحصیلی !

—————————————————————————————-

لنگ نویس:

1- این مطلب چند ماهی در آرشیو وبلاگ خاک می خورد گفتم حالا که حس حال درست حسابی برای نوشتن ندارم بگذارمش تا کمی از این حس و حال بیرون بیایم.

2- می دانم در این مورد بیشتر از اینها می شد بحث کرد.

3- پست بعدی هم احتمالا بازی اعترافات سبز خواهد بود.

4- این مطلب از صادق عزیز در مورد وبلاگ نویسی حرفه ای رو پیشنهاد می کنم بخونین.

5- من از شنیدن این موسیقی لذت می برم شما چطور ؟

6- مثل اینکه تعداد افرادی که از طریق فید یا خوراک اینجا را می خوانند شده 100 نفر ! خوشحالم که صد نفر پیدا شده اند که این چرت نوشته ها برایشان جالب بوده

7- هنوزهم پاسخ دادن کامنت ها ادامه دارد.

با سپاس کاوه گیـــــــــلانی

8 پاسخ

  1. كاوه جون نمي دانم مي داني يا نه سالها پيش در المپيك شخصي در ماراتن شركت كرد و از همه عقب افتاد و لي دست از مسابقه نشست شايد باور نكني او خيلي با ديگران فاصله گرفت آنقدر كه مدتها بعد به استاديوم رسيد ولي او خيلي بيشتر از قهرمان تشويق شد مي داني چرا ؟
    چون او مبارزه كردن تا آخرين نفس را ياد گرفته بود و نه قهرماني را و اين در زندگي هم شرط مهم اين است كه تو تا آخرين دم اميد داشته باشي ايمان به خودت و جهان هستي و عشق بورزي به خودت و ديگران و زندگي از ديد من مايكل فيليپس باخت مي داني چرا ؟ چون خودش را دوست نداشت
    ببخشيد طولاني نوشتم
    متشکرم تورج عزیز ، همیشه نظراتت بهترین راهنمایی بوده برای من

  2. سلام
    خوبی کاوه جان 🙂
    مسئله مهمیه ولی خوب جای حرف زیاد داره.
    شاد باشی.
    🙂

  3. ما هم لذت بردیم … بسیار آرام شدیم
    مخلصیم ، نظر لطفته عمو جون 🙂

  4. به وبلاگ تازه تاسيسم يه سر بزن
    نظر يادت نره بدي
    چشم 🙂

  5. علاقه ت به انقلاب ستودنیه جانم، ادامه بده
    چشم حاج اقا 🙂

  6. سلام امیدوارم سال جدید رو خیلی خوب شروع کرده باشین … همیشه فکر می کنم که تلاش برای رسیدن ارزشمند نه خود رسیدن.. گاهی این حرف آرومم می کنه،.. معیار ارزش احساس رضایت خود آدم .. نه هیچ کس دیگه همینکه تمام توانت و برای رسیدن به خط پایان بذاری به نظرم حس آرامشی به آدم میده که گاهی پیروزی نمیده … اتفاقا من فکر می کنم که پول و تحصیل گرچه خیلی مهم ان ولی انگار شبیه تیکه های زائد زندگی میمونن که یکی از همین روزا به زمین میریزن و اون موقع مشتاقم آدم ها رو ببینم که چقدر حرف برای گفتن دارن …. باور دارم که مائیم که باید با ارزش ترین مسئله های زندگیمو نو به آدم ها بفهمونیم ……… گاندی میگه : تغییری باش که در جهان می خواهی . در پناه حق
    سلام
    متشکرم دوست عزیز ، مطمئنم که اگه شخص تمام توانش رو بذاره طعم پیروزی رو هم می چشه ، دقیقا ، آدم هایی که پول براشون از حالت ابزار خارج میشه و به هدف تبدیل میشه رو باید دید در این مورد نظرشون چیه 🙂

  7. اسپيتمان نام خانوادگي زرتشت است.
    متشکرم 🙂

  8. سلام هم ولایتی. مطمئن نیستم شما همون شخصی باشید که برای من پیام گذاشته. اما بسیار برای من جالب بود که هم عنوانیم و از اون جالبتر اینکه هردو از وردپرس بهره می بریم!
    *Adobe Photoshop
    سلام ، نمی دونم
    به هر حال خوشحالم 🙂

پاسخی بگذارید

