کارتون های محبوب !

از دوران طفولیت عاشق جعبه جادویی بودم و علاقه خاصی نسبت به کارتون داشتم. اگر بخواهم لیست کارتون های محبوبم را بیاورم فکر کنم باید تا آخر سال بنشینم و و بنویسم و بنویسم … ولی از حق اگر نگذریم یک انیمیشن بود و هست که من دربست مخلصش هستم ! حکایت چهار لاکپشت و آن استاد دوست داشتنیشان . در ایامی که ما بچه مدرسه ای بودیم تمام دفتر و کتاب هایم آذین شده بود به تصاویر این پنج نفر و بماند که در نقاشی هایم هم همین پنج نفر  البته استاد اسپلینتر کمتر حضور داشتند} حضور سبزی داشتند! یادم است آدامس هایی هم بود که عکس برگردان داشتند و در کل آن زمان این چند نفر برای خود برو بیایی داشتند.عشق و حال زمانی بود که این گروه دوست داشتنی در کنسول بازی سگا هم ظهور کردند و … برای تنوع فکر کنم کمی با این شخصیت های دوست داشتنی آشنا بشویم بد نیست البته دلیل انتخاب فقط یک کارتون این است که آن زمان بدجور تحت تاثیرش بودم.

tmnt_logo

لئوناردو: لئوناردو در واقع رهبر گروه نينجا هاست. لئوناردو ماسكي آبي بر روي چشمان خود قرار مي دهد و در استفاده از کاتانا تبحر خاصي دارد. اسم اين شخصيت از لئوناردو داوينچي گرفته شده است. شخصیت محبوب من همین  لئوناردوی  شمشیرزن است ، چون قدرت رهبری دارد و به قولی فرمانده گروه به حساب می آید، قدرتش هم اگر از حق نگذریم  بیشتراز بقیه افراد گروه است و از همه مهم تر دو فروند کاتانا دارد!

leonardo

رافائل: ضد قهرمان اين تيم رافائل هست و بيشتر اوقات مخالف اين است كه درگيري رخ دهد. رافائل ماسكي قرمز بر چشمان خود قرار داده است و تبحر خاصي در استفاده از شمشير سه سر دارد. اسم اين شخصيت از نقاش بزرگ رافائل گرفته شده است. داشت یادم می رفت شمشیر سه سرنام دیگرش سای است. من زیاد با شخصیت رافائل حال نمی کنم چون کمی امواج منفی ساتع می کند ولی در کل دوست داشتنی است.

profile_raphael

مايكل آنجلو: اين شخصيت خوش روحيه ترين فرد گروه است. او عاشق خواندن كتاب هاي كميك و خوردن پيتزاست. او ماسكي نارنجي بر چشمان خود مي زند و تبحرش در استفاده از نانچيكو مي باشد. اسم اين شخصيت از مايكل آنجلو بوناروتي گرفته شده است. علاقه من به پیتزا خوردن هم تحت تاثیر همین مایکل آنجلو بود، یادش به خیر که از هر چیزی برای نانچوکا بازی استفاده می کردم مخصوصا سوسیس آلمانی که اصل نانچوکا بود! {البته نوازش های مادرانه هم در همان حین نصیبمان می شد}

profile_mikey

دوناتلو: او شخصيتي دانشمند ، مخترع و آشنا به تكنولوژي روز است. او كلاً نينجايي با هوش مي باشد. او ماسكي بنفش بر چشمان خود دارد و تبحرش استفاده از چوب مي باشد.
اسم او از دوناتو دنيكولو دبتو باردي (di niccolo di bardi betto bardi donato) نقاش ايتاليايي گرفته شده است. اختراعات عجیب و غریب از آن ماشین فوق العاده  گرفته تا ان اکیت بورد های جالب ، دوناتلو فکر کنم نقطه مقابل مایکل آنجلو بود که اهل علم بود تا بازگوشی !

profile_donatello

استاد Splinter : او استاد این گروه می باشد. او یک موش است و راه نینجا شدن را به لاک پشت ها یاد داده است. او خودش از استاد بزرگ نینجوتسو (Hamato Yoshi) این سبک مبارزه را یاد گرفته است.

profile_splinter

اگر بخواهم یک فیلم سینمایی خاطره انگیز از آن دوران بگویم ، فیلمی بود که فکر کنم بر اساس زندگی یاماشیتا یکی از اسطوره های جودوی جهان ساخته شده بود و حکایتش این بود که جوانی بود تپل و تن پرور که به نوعی چوب خور محله بود و دست روزگار او را وارد ورزش جودو کرد و شد یاماشیتا !

————————————————————————

لنگ نویس:

1- تصاویری از بازی های ساخته شده در همین رابطه را اینجا ببنید.

2- چهره های جدید این چهار نفر + + + +

3- کارتون های دوست داشتنی دیگران را هم ببینید + + + + + + + + + + +

4- پست هایی که دوستان نوشتند هم جزء محبوبیات من است البته به جز پست عمو هوشنگ چون زیادی باکلاس بود و ما فقط در ذهنمان این کارتون ها را میدیدم 🙂

5- این مطلب هم سرشار از حس نوستالوژیک است {برنامههای عروسکی قدیم}

6- این قدیمی ترین نسخه اجراشده همین بازی کارتون های کودکیه.

7- یک بازی دیگر هم دعوت شده بودم که در مورد تصاویر دوران کودکی است، البته ما قبلا این بازی را کرده بودیم ولی برای کشتن بیشتر حس فضولی اهلی وبلاگستان دوباره لبیک می گوئیم.

8- یک قرار وبلاگی هم در رشت داشتیم که توسط آق فری سامان دهی شده بود، جای شما خالی منتظر پست ویژه ای در مورد سفر های استانی آق فری باشید! فعلا نمی گویم مدعوین چه کسانی بودند، هر چند که دوستان کمی تا قسمتی شفاف سازی کرده بودند.

9- جالب ترین اتفاق آن روز پیدا کردن یکی دیگر از دوستان دوران بود البته در مقطع راهنمایی ! {این وبلاگ هم خوب رفقای قدیمی را به هم می رساند}

10- جریان پیدا کردن اتفاقی محراب همکلاسی دوران ابتدایی ! + +

11- داشت یادم می رفت که منبع توضیح در مورد شخصیت ها هم + + ! {مگه قراره همش این فروم ها از ما بدزدن؟ هر چند که منبع اصلی رو پیدا نکردم}

با سپاس کاوه گیـــــــــلانی

13 پاسخ

  1. جالب بودش کلی از خاطرات کودکی رو زنده کردی دوست من، ولی شما فراموش کردی بگی استاد اسپیلینتر , این 4 تا لاکپشت تحت تاثیر یه ماده شیمیایی تبدیل شدن به این موجوداتی که الان هستند سر اسپیلینتر شک دارم ولی 4 تا لاکپشت دقیقن همین بود که با برخورد مواد شیمیایی اینطوری می شن .
    خوشحال می شم با هم تبادل لین کداشته باشیم
    خوب ما که نخواستیم داستان تعریف کنیم 🙂 ، اسپلینتر یه موش دست آموز بوده تا اونجایی که یادمه ، و اما در مورد تبادل لینک هم به روی چشم به چه اسمی لینکت کنم ؟

  2. سلام
    دمت گرم، کلی دلم براشون تنگ شده بود … مخصوصا اون سری اولی که همش پیتزا میخوردن، من همیشه دلم میخواست همراهشون پیتزا بخورم
    من عشق مایکل انجلو بودم … یادش بخیر
    _ خیلی هم کارتون های ما باکلاس نبودا، خیلی هم قدیمی بود ( ممنون میثم جان)
    _ مبارزی در باد یادت نره 😉
    سلام خوشحالیم که بردیموتن به ایام خوش قبل از چهار سالگی 🙂
    + مبارزی در باد هم حتما 😉

  3. واییییییییییییییییییییییی من عاشقشونم ، هنوزم ازشون چیز میز تو اتاقم هست ، یه سر بیای وبلاگم و عکسهای دوران کودکیم رو ببینی متوجه علاقه شدید بنده میشوی ، خوشحالم یکی با من هم سلیقه بود

    وای خدا ، نوستالژیکم اود کرد
    به به
    خیلی ها هستند که عشق لاکپشت های نینجا هستند 🙂 یکی مثل من ، یکی مثل تو 🙂

  4. هنوزم زاکی هن واسیه ی کی بامزه ای
    شومان لطف داریدی 🙂 + ره اون اسمت رو عوض کن بی ادب 🙂

  5. سلام بر کاوه گیلانی کبیر!
    آقا یادش بخیر.با این کارتونه کلی خاطره دارم.اون زمون هر جا رو میدیدی این عکسها چسبیده بود.رو دفتر کیف کتاب همه جا
    امیدوارم این سیر پیدا کردن دوستان از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی ادامه داشته باشه 🙂
    سلام داش محمود
    فکر کنم این قصه پیدا کردن گمشده ها ادامه داشته باشه 🙂

  6. به قول این برنامه ی فیتیله جمعه تعطیله:لاکپشتهای اینجا! 😀
    من از اون لئوناردو بیشتر خوشم میاد…چون با عقلش کار میکنه و از همه خیلی بهتره…و اون کله شق ترشون که فکر میکنم مایکل انجلو(فقط یه فکر هست و چون زیاد یادم نمیاد باید همین یکیشون باشه…فکر میکنم! 😀 )باشه هم خوبه…
    آره لاکپشت های اینجا :))
    مایکل آنجلو شیطون ترینشونه :))

  7. وای نینجا لاکپشتها……….یادشون بخیر من سگاشو بازی کردم چقدر با حال می پریدن بالا و میزدن دشمنو…. بعدشونم که میکرو اومد و سوپر ماریو!!!!
    منمن سگاشو بازی می کردم ، ولی فکر کنم میکرو قبل از سگا بود

  8. اقا ما شما رو با همین اسم وبلاگ لینک کردیم شمام با خود اسم وبلاگ لینک کن ممنون می شم
    انجام وظیفه شد 🙂

  9. این کارتون های خشن چیه دیگه میدیدی. من هم کارتون های مورد علاقه ام رو گذاشتم تو وبلاگم. برو ببین چه روحیه ی لطیفی داشتم.
    خوب روحیات متفاوته 🙂 ، منم روحیه ام لطیف بود و سریندی پیتی نگاه می کردم:)

  10. سلام
    والا من هر چی فکر می کنم میبینم که هیچ کارتونی به دلم نشسته که حالا بخوام از اون بنویسم.
    شاید هم بخاطر اینه که کم نگاه می کردم.آخه دوستام هی موقع صحبت با همدیگه می گن که اون و دیده بودی فلانی رو چی؟بقیه هم هی تائید و تمجید و اما من…
    نکنه فراموشی گرفتم؟!!!
    یعنی اهل کارتون دیدن نبودی ؟

  11. سلام
    واقعا كارتون جالبي بود اين لاكپشت هاي نينجا
    با شخصيت استاد اسپلینتر هم خيلي حال ميكردم
    سلام
    یادش به خیر 🙂

  12. سلام آقا کاوه خوبین؟منم مثل عمو هوشنگ عاشق اون مایکل آنجلو ام!!!
    کارتون با حالیه!! آقا کاوه همین یه دونه کارتون؟!
    سلام
    همین یکی که نه بقیه رو بچه ها همه نوشتن من هم گفتم که همه کارتون هارو نگاه می کردم این یکی خیلی تحت تاثیرش بودم ، البته یه کارتون دیگه هم هست که می نویسم در موردش 🙂

  13. شاید علاقه به این کارتونها باعث شده که در بزرگسالی هم به ورزشهای رزمی بپردازیدا!!! 🙂
    آره ، دلیل علاقه من به جودو دیدن اون فیلمه بود که گفتم 🙂

پاسخی بگذارید

