راهنمایی برای انتخاب ورزش {جدی نگیرید}

در وبلاگستان رسم است که هر کس به شیوه خودش سرویس های مختلف وب را معرفی کند از آنجایی که وبلاگستان در این گونه مطالب به مرحله overflow رسیده تصمیم {کبری} گرفتیم که کمی در باب ورزش سخن برانیم. اگر پای صحبت دوستانی که ورزش نمی کنند بنشینید {احتمالا شما هم جزء همان دوستانی} می گویند از ما گذشته، وقت نداریم و … این ها همه کشک است و خودتان هم می دانید که وقت دارید ولی مشکل از جای دیگر است ! شاید شما ورزشی را شروع کرده اید و بعد از مدتی نه تنها از ان ورزش زده شده اید بلکه به خاطر تجربه گذشته دیگر سراغ هیچ ورزشی نمی روید!طرز فکر غلطی که در جامعه ما و شاید جوامع دیگر وجود داشته باشد آن است که افراد با توجه به فیزیک افراد برای انتخاب رشته ورزشی نسخه می پیچند! به عنوان مثال در ذهن اکثر مردم جودوکار شخصی است گرد و قلمبه و البته دارای قدی کوتاه ! یا والیبالیست آسمان خراشی است دومتر و چند سانتی ! و بسیار می توان از این مثال ها زد که ناشی از مشکلات فرهنگی است که فکر هم نمی کنم به این زودی {شما مطمئن باشید هرگز} رفع شود . فعلا نمی خواهم زیاد مسئله را جدی کنم، فعلا برای شروع کمی دور هم شاد شویم تا ببنیم بازخورد {همان feedback شما اهل کلاس} این مطلب چه می شود.

اگر فکر می کنید که یوگا و این مدل سوسول بازی ها ورزش به حساب می آید باید بگویم هرگاه  ژیان ، ماشین و باجناق هم فامیل شد حتما یوگا هم ورزش می شود!

اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید بروید به سراغ ورزشی مثل بوکس تا حداقل اگر خواستید بینی محترم را بکوبید و از نوع بسازید بهانه ای منطقی برای این امر احمقانه داشته باشد!

اگر می خواهید با ورزش پز پول پدرتان را به رخ اطرافیان بکشید، اگر در کویر لوت هم زندگی می کنید سیستم نگهداری چوب اسکی بر روی سقف فراموش نشود!

اگر می خواهید بند بالا به شیوه دیگر تکرار کنید یک فروند راکت تنیس به هر نحوی شده تهیه کنید و ماهی یک بار هم به زمین تنیس بروید!

در پیرو دو بند بالا اگر اصلا حوصله ورزش کردن ندارید و فقط می خواهید پز ورزشکار بودن را بدهید یک فروند ساک ورزشی تهیه کنید و دقت کنید که رنگش جیغ باشد!

از شوخی بگذریم برای شروع این مباحث یک اصل را به خاطر داشته باشید که در شروع هر ورزش باید صبر وحوصله به خرج داد، ورزش آمپول نیست که تزریق کنید و ره چند ساله را یک شبه طی کنید! به بدنتان فرصت بدهید تا با شرایط جدید خودش را هماهنگ کند. در ضمن اگر در خانواده کودکی دارید سعی کنید استعدادش را در مورد ورزش کشف کنید! لازم نیست فسفر بسوزانید همه کودکان به ِشلنگ تخته {همان بپر بالا ، بپر پایین} علاقه دارند، ژیمناستیک را برای شروع امتحان کنید البته منظورم از کودک چهار تا هشت سال است !

———————————————————————————

لنگ نویس:

1- گفتنی ها کم نیست ، من و تو کم گفتیم !

2- این پست را هم تقدیم می کنم به تمامی دوستانی که کمی تحریک شده اند برای نکات ذکر شده به سمت ورزش بروند!

3- هوای سرد شده ، آسمان هم بوی برف می دهد!

4- فکر کنم برای بالا بردن آمار مشترکین فید باید در پایان هر پست کاسه ای به دست بگیرم 🙂

5- هر گاه در عنوان مطلب {جدی نگیرید} را دیدید بدانید، که زیاد جدی نباید گرفت 🙂

6- این تصویر هم مدتی است که کشف شده و دسکتاپ مرا مزین کرده {شاعرانه و عاشقانه}

با سپاس کاوه گیــــــلانی

18 پاسخ

  1. اما داداش
    ياد ت باشد حتما از جو انمر دي و مر دانگي و رو حيه و ر زشكاري هم بگو ئي كه اين ر و ز ها كيميائي است در نزد قهر مانان ما
    حتما تورج عزیز ، البته جوانمردی و قهرمانی مثل دو قطب اهن ربا هستند در این دوره و زمانه که کمتر قهرمانی پیدا می شود که جوانمرد هم باشد به قول خودت کیمیاست 🙂

  2. من اعتراف می‌کنم که یکی از اون موارد رو اجرا می‌کنم 🙂
    خدا از سر تقصیراتت بگذره 🙂 ، چند بند هم بود که به خاطر مسائل اخلاقی نمی شد گفتش 🙂

  3. هیی جوونی کجایی که یادت بخیرو یادش بخیر چه جفتک هایی می انداختیم.
    خوانندگان عزیز توجه کنن ، ایشون هم یکی از همونایی که گفتم 🙂

  4. سلام
    آی گفتی
    من عشق ورزشم.مخصوصا رشته خود.اما اطراف ما موجود نیست.اگر بخواهم ورزش کنم باید عنقریب به 3 ساعت در ترافیک تهران بمانم تا به ورزشگاه برسم.البته این بهانه نشده و قصد داریم که بریم این ورزشگاه نزدیکماه ثبت نام کنیم.شاید هم برم شنا.

    مرسی
    پست خوبی بود
    سلام
    نگرفتم عشق چه ورزشی هستی ، گفتی شنا ، فوق العاده است
    قربونت ، خوشحالم که خوشت اومد

  5. راستش من چند سال پیش به پیشنهاد دوستم رفتم جودو
    گفت هیکلت برزگه، جون میدی برای جودو
    ما رفتیم و ظرف یک ماه همه انگشتان و ناخن هایمان به .. رفت 😉
    همین پیاده روی رو ادامه میدهیم
    گفتم که برای شروع یک ورزش هیکل خاص در الویت نیست ، علاقه حرف اول رو میزنه ، من انگشتام رو وقتی بهش دقت می کنم کج و معوجن 🙂 ناخنم هم روزهایی که میرم تمرین کوتاه 🙂
    پیاده روی هم خوبه عمو تو می تونی 🙂

  6. درود
    متن قشنگي بود ياد اون دوره اي افتادم كه نزديك بود برم تو تيم ملي واليبال(به قول آقاي گيلاني:»جدي نگيريد!») اما امان از درس و كار و……
    واليبال رو به اصرار يكي از دوستام شروع كردم بعدش هم عاشقش شدم، اما نشد كه ادامه بدم. الان هم ديگه كلا بي خيالش شدم، عوضش افتادم دنبال دوچرخه سواري، خيلي با خونواده ام كلنجار رفتم كه اجازه بدن تو خيابون دوچرخه سواري كنم، و از اون جايي كه هر چي بخوام همون مي شه، پيروزي از آن من شد و مجوز دوچرخه سواري رو از پدر گرامي دريافت كردم. الان هم هفته اي دو سه روز مي رم دوچرخه سواري، خيلي خوش مي گذره، خداييش مردم هم مثل قديم ها چپ چپ به آدم نگاه نمي كنن(البته بيشترشون اما هميشه هستند كسايي كه…). دو سه باري هم به طرز ناجوري پهن خيابون شدم و اسباب خنده ي كلي آدم رو فراهم كرد(شاد كردن مردم هم خوبه ديگه نه؟!). و آخرين اتفاق هم گم شدن گوشي موبايلم بود، كه موقع دوچرخه سواري از جيب لباسم افتاد و اوني كه ييداش كرد سند گوشي به نام خودش زد و يه بطري خانواده آب هم روش نوش جان كرد، من هم مفتخر به استفاده از يك دستگاه تلفن همراه از نوع ذغاليش شدم…. تا ببينم اتفاق بعدي كه در انتظارمه چه خواهد بود.
    بدرود.
    در ضمن آقاي گيلاني حتي اگه يك روز هم به آخر دنيا مونده باشه بي قراري من پايان مي پذيره. بهش ايمان دارم.
    سلام
    به به ، احسنت به این همه اراده و پشتکار ، پهن شدن هم وسط خیابون مرد و زن نداره من هم در عنفوان جوانی چندباری پهن شده وسط خیابون 🙂
    موبایل هم فدای راه ورزش شده ، سخت نگیر 🙂 ان شاءالله که خیره
    به امید پایان پذیری بی قراری ها 🙂

  7. من ورزش می کنم پس هستم!
    خیلی جدی! واقعا! باور نمی‌کنید؟
    تکبیر 🙂

  8. با درود فراوان
    کاوه جان خواهش می کنم در باره ی «ورزش آمپول نیست که تزریق کنید و ره چند ساله را یک شبه طی کنید!» بیشتر بنویسید.
    چند روز پیش جوانی آمد پیشم، قد بلند، چهار شونه، سینه فراخ و کمر باریک …
    این جوان خوش سیمای (ورزشکار) تازه لباس دامادی بر تن کرده و پس از مدت ها کش مکش در دنیای عاشقی به معشوق رسیده بود …
    بیچاره!!! مشکل پیدا کرده بود اساسی …
    ساعت ها نشست و حرف زد و دل دل کرد و ناله اش این بود که «فقط یک بار» آمپول فلان را تزریق کردم، فکر می کردم ازدواج کنم مشکلم حل می شود ولی …
    به همه جوان هایی که فکر می کنند «ورزش آمپول هست که تزریق کنند و ره چند ساله را یک شبه طی کنند!» بگویید عوارض ناشی از ورزش آمپولی همیشه ماندگار و گاه غیر قابل ترمیم خواهد بود.
    روزگار خوش و تن درستی باد
    سلام
    می دونم ، این ها خودشون هم می دونن تاثیرات منفی داره ولی … حماقت !
    چشم حتما می نویسم

  9. ورزشی که همه اینا رو با هم داشته باشه چیه؟!!
    باید بررسی کرد ، اصلا باید اختراع کرد ولی پیشنهاد میشه اصلا ورزش رو بیخیال بشی 🙂

  10. چون گفتی جدی نگیرین منم جدی نگرفتم!
    شما لطف داری 🙂

  11. فکر می کنم واسه من همون بوکس از همه مناسب تر باشه !!
    مطمئنی ؟

  12. سلام
    بسیار خوب راهنمائی کردی البته خودت خوب میدونی که من از بچه های تیم ملی هستم و از ورزش هیچ وقت خسته نمیشم.:)
    سلامت و پیروز باشی.
    سلام
    به به حسین رضا زاده 🙂

  13. ما که پیش‌تر کارنامه‌ی درخشان ورزشی‌مون رو افشا کردیم و همون یه ذره آبرویی که داشتیم رو هم برباد دادیم؛ سر شما جوونا سلامت باشه که امام راحلمون فرموده:
    «من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم»
    شما سروری استاد ، به قول خودت «اس» 🙂

  14. یوگا هم ورزشه .. اما ورزش ذهن و روان .. بهتره به جای اون بند اولت می گفتی : یوگا برای تغییر در سایز پشت بازو نیست! این جوری مطلب رو بهتر می رسوندی.
    اسن ذهن و روان چیه که ملت میگن ؟ صبر کن در مورد این ورزش ذهن و روان می نویسم ، یوگا به نظر من بیشتر یه نرمش و امادگی برای انجام دادن ورزشه !

  15. سلام.خسته نباشین.من یه مدتی کونگ فو کار می کردم منتها تمریناتش خیلی سخته پدر آدمو در میاره.فکر کنید هر بعد از ظهر تو ظل گرمای تابستون عرقریزان و عین لبو قرمز از باشگاه بر می گشتم محل کارم!! بعد هم گفتیم عیب نداره پاییز می ریم ادامه می دیم که دیگه ولش کردیم.ولی خیلی باحال بود هر کسی ورزش رزمی دوست داره پیشنهاد می کنم بره کونگ فو کار کنه.
    کونگ فو چی چی توآ کار می کزدی ؟
    خوب ورزش همینه دیگه بوی خوش عرق ، خستگی و … کونگ فو خوبه ولی نه الان ، دهه شصت خوب بود

  16. سلام.بله سبک توا بود.دست شما درد نکنه یعنی ماورزشهای از مد افتاده میکردیم؟!
    همین توا بودنش ، ما یه کونگ داریم تو ایران که کونگ فو توآ است و پروفسور میرزایی مخترعشه ولی این بی پدر مادرها هزار تا سبک ازش در آوردن ! به خاطر همین .
    کونگ فو ورزش عالی و قابل احترامیه من غلط بکنم بگم بالای چشمش ابرو 🙂

  17. آهان،از اون نظر!!چه جالب من نمی دونستم،یعنی بقیه سبکهاش کم و بیش من درآوردیه…
    تقریبا 🙂

  18. از این سوسول بازیا درنیاری یه وخ! همین کاسه گرفتن منظورمه
    چشم 🙂

پاسخی بگذارید

