این روزها تلخ و شیرین که پیتکو پیتکو کنان می رود!

پاییز هم به هر جان کندنی بود خودش را رساند تا دوباره در دل نجوا کنم که پاییز رفیق خوبم نارنجی محبوبم… وقتی با ترس و لرز نگاهی به گذشته نه چندان دور می اندازم می بینم که همه چیز اتفاق افتاده به جز چیزهایی که من انتظارش را می کشیدم! بعضی اوقات هم خودم از این همه پوست کلفتی خودم خنده ام می گیرد ! نمی دانم دست به مهره شده اید در شطرنج یا نه؟! اگر شده اید تا به حال شده از یک حریف زرت و زورت ببازید و باز هم تاکید کنید که دست دیگر هم بازی کنیم ؟! الان چهار سال من دارم شطرنج بازی می کنم ولی هر دفعه به یک روش مات می شوم، هرچند که الان بازی گر متوسطی شدم ولی خوب هنوز هم نمی توانم یک دست از این زندگی بگیرم، حتی چند بار کیش دادم ولی نشد که نشد! امسال در تدارک شیوه جدیدی هستم که شاید بشود این حریف چموش را مات کرد!

راستش خیلی وقت بود از چیزی ننوشته بودم که بیانگر احساسات باشد، دلم تنگ شده برای دردسر های شیرین آن دوران نه چندان دور، دلم گواهی می دهد که روزهای خوشی در راه است، هرچند اگر هم نبود مهم نیست، زندگی در هر شرایطی ستودنی است !

هر لحظه با من باش، در روح من جاری

تکرار شو در من در خواب و بیداری

گهواره ی مهتاب شب خواب می بیند

که از چشای تو اندوه می چیند

هر ماجرا شیرین، هر روز رویایی

بی تو همه کابوس، کابوس تنهایی

هر لحظه با من باش در انزوای من

تا آخر قصه تا ماجرای من

تکرار شو شاید ما سهم هم باشیم

شاید به جرم عشق ما متهم باشیم

تا در حضور تو آشفته ی خویشم

در سفره ی عشقت درویش درویشم

در باد میلرزد گهواره ی مهتاب

در بزم خورشیدی، این سفره را دریاب

انگور مهمان کن در بزم نان عشق

هر لحظه با من باش تا امتحان عشق

—————————————————————

لنگ نویس:

1- ترانه بالا، علیرضا شهاب خونده ولی شاعرش نمی دونم کیه !

2- کامنت ها رو به زودی جواب میدم، به بزرگی خودتون ببخشید که دیر به دیر جواب می دم!

3- اصولا مسخره گرفتن آب و هوا فقط یک خروجی داره ، اون هم تبدیل شدن به موش آب کشیده است! دیروز شدم موش اب کشیده چون فکر نمی کردم آسمون اون طوری غضب کنه!

4- فکر کنم خبر های خوبی در راه باشه، داشتن امید در بدترین شرایط از سخت تر شدن سختی ها جلوگیری میکنه.

5- این پیتکو پیتکو رو هم یه بچه صبح داشت توی راه روی اداره میگفت!

با سپاس کاوه گیــــلانی

5 پاسخ

  1. م بر صف ر ندان هر چه بادا باد…..
    کاوه عزیزم
    پیش ر و چون آن کو د کی که ترا با پتکو پتکو نشانه ای داد ز ند گی ز یباست و ز یبائیش بهر باز یهائی است که ما ندانیم که چیست کی آیند
    آره یک نشانه بود …

  2. منتظر خبر های خوبیم
    امیدوارم …;)

  3. دنیایی است کودکی! پیتیکو پیتیکو!
    آره ، خیلی قشنگ بود …

  4. چه زیبا به وسیلۀ کلمات تداعی شدن خاطرات رو نشون دادی؛ عالی بود گل برار
    قربونت ، نوکرم {صدای امین حیایی در نقش بیژن مرتضوی🙂 }

  5. سلام بلا میسر
    همه ما اینطوریم مگه قراره آدم هرچی بخواد همون بشه
    ولی تو روی هرچی پوست کلفته سفید کردی
    ولی یه بار بیا واقعا از ته قلب به خدا توکل کن
    راستی دارم یه سفر میرم ما رو ندیدی حلال کن

    اینم اسمت به خط عبری :
    کاوه : כאוה
    گیلانی :גפלנף
    لابدان : לאידן
    מפסם : ؟
    גר’ק› טר ט עכעכעיכ חיעחאןפםןם !
    داش مجتبی خودت هم می دونی که اگه همین توکل که می گی نوبد الان من نبودم ، باز هم خودت بهتر می دونی که من توی بیشتر کارهام بیشتر از اینکه از مغز {ندارما} استفاده کنم از قلب فرمان می گیرم 😉
    به سلامت ، باز هم تنهایی رفتی و مارو نبردی

پاسخی بگذارید

