دلتان را خوش کنید که همه مثل شما فکر می کنند!

راستش این روزها حرف های عجیب و خنده داری در مورد مردم ایران و جنگ و گرامی داشت و … خواندم و شنیدم، راستش نمی دانم باید بخندم یا بگریم، مانده ام که این خلق چگونه به خود اجازه می دهند که همه چیز و همه کس را زیر سوال ببرند …

حرف از جنگ می زنند در حالی که خودشان هم می دانند که حرف هایشان ناشی از باد معده است و نه دیگر هیچ! فکر می کنند که اگر زمانی دوباره یک کشور به ایران حمله کند مردم به خاطر مشکلات حاضر برای دشمن فرش قرمز پهن می کنند و می گویند بفرمایید، ببرید و بخورید و … !

خجالت بکشید! مطمئن باشید حتی اگر وطن فروش هایی مثل شما این کار را بکنند امثال من سر شما را اول می برند و بعد به سراغ همان کسانی می روند که دلشان خوش است که ایران هم مثل افغانستان و عراق و … است!

به تاریخ نگاه کنید! اسکندر، اعراب، مغول، روس و … همه آمدند! آیا ایران رفت؟! باز هم می گویم خجالت بکشید! سوال من این است، اگر شما در خانه نشسته اید و یک محله با هم دست به یکی کنند و خانه شما را تصاحب کنند شما چه می کنید؟

می گویید بفرمایید من و خانواده ام به دستشویی خانه راضی هستیم، این خانه و امکاناتش مال شما! مطمئنن اگر ایستادگی کنید و برایتان این ایستادگی شیرین خواهد بود! پس جو گیر نشوید و کمی هم از در منطق نگاه کنید! وای به حال روزی که واقعیت ها انکار شود! نظر بدهید ولی حدودی برای حرف هایتان قائل شوید! اگر شما کودکیتان خراب شد، خانواده هایی بودند که الان نیستند، جوانانی بودند که رفتند و بر نگشتند، مادرانی بودند که در خواب برای آخرین بار فرزندانشان را دیدند … ای کاش کمی انصاف داشتیم، نمی دانم اگر این روزها را به خاطر نسپاریم چطور یاد آن همه جوان که بی ادعا رفتند را می خواهیم زنده نگه داریم، جوانانی که نه سردار بودند و نه الان پدر یا مادری دارند که برایشان شمعی روشن کند!

راستش فکر کنم با وجود تمام مشکلات حال حاضر اگر روزی این سرزمین مورد تجاوز قرار بگیرد، حرف دل مردم ترانه ای از قیصر امین پور خواهد بود!

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است، ما آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم
اگر دشنه دشمنان، گردنیم!
اگر خنجر دوستان، گرده ایم!
گواهی بخواهید، اینک گواه:
همین زخم هایی که نشمرده ایم
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم

—————————————————–

لنگ نویس:

1- خوشحالم که هنوز هم کسانی هستند که فراموش نمی کنند!

2- این مطالب نوشته شده توسط خودم هم بی ربط نیست به نوشته بالا ! {+ + +}

3- تولد وبلاگ مریم هم مبارک امیدوارم که همیشه موفق باشه

4- می دانم خیلی تند رفتم!

5- فکر نکنید که فقط نطق می کنم، یک بار در تاکسی شخصی گفت که شهید و جانباز فلان و فلان، کاری کردم که اسمش یادش بود، حزب اللهی هم نیستم ولی چیزهایی برایم ارزش است، یکی همین جنگ و خاکی است که خون خیلی ها ریخته شده تا حفظ شود!

6- کامنت ها را هم به زودی جواب می دهم

با سپاس کاوه گیـــــلانی

15 پاسخ

  1. تو كه بلدي اول سر هموطنان غير وطن پرستت رو ببري اون موقع كه بي هيچ دليلي جوون هاي مردم رو كشوندن تو خاك عراق و به اسم آزادي قدس به كشتنشون دادن كجا بودي؟ هزون هشت سال دو سالش دفاع بود بقيش تجاوز … اون موقع كه يه مشت ابله اون بالا نشسته بودند و به كمك آهنگران و كويتي پور مخ ميليون ها جوون رو شستشو مي دادند كه راه قدس از كربلا مي گذرد تو كجا بودي؟ بچه هاي ما رو صدام كشت اما به خاطر حماقتي اون خرفت هايي كه خودشون رو نماينده امام زمان مي دونستند و فكر مي كردند دنيا رو مي خوان نجات بدن … اون موقع هم همه فكر مي كردند مشكل صدامه …. گرگ هميشه خدا هست، اسكند هميشه هست، چنگيز هميشه هست، چرا ما بايد هميشه چوب اين ها رو بخوريم؟ چون راضي شديم كه يه مشت زورگوي احمق سرنوشت ما رو تعيين كنند… تو كه جرئت داري سر هموطن غير وطن پرستت رو ببري اگه مردي برو جلوي اون كوتوله اي وايسا كه با افكار مضحكش داره اين مملكت رو مثل يه لقمه آماده ميذاره جلو دهن گرگ هاي دنيا .. جنم و جرئتت واسه نجات كشورت فقط تا محدود محله و شهرت جواب ميده؟ سر بريدنت جلو كاخ رياست جمهوري رنگ مي بازه؟ اون موقع كه اون مردك يه حرف از رو باد معدش مي زنه و يه قسمت از اقتصاد مملكت به خاطر ميلياردها ضرر مي كنه تو كدوم گوري هستي؟ اين جور موقع ها اين غيرت آتيشيت كجاست ؟
    نه عزيزم .. يا تو نمي دوني دفاع از وطن يعني چي يا دلت واسه ترق توروق توپ و راكت و موشك تنگ شده .. وگرنه دشمن ما نه تو خليج فارسه نه تو خزر .. دشمن ما همين جا تو شهرهاي خودمونه … بالاي منبرهامونه، پشت تريبون هامون.. روي صفحه تلويزيون هامون..!
    اگه مي ترسي اين كامنت واست مسئله ساز شه حذفش كن ولي خودت خوب بخونش.
    ببین تو قاطی کردی مسائل رو ، اگه منظورت اینه که من کجا بودم ، همون جایی که تو بودی ، سر بریدن یه استعاره بود ، و اما دلیلی نداره که مکن این کارهایی رو که گفتی انجام بدم، حرف من با عده ای بود که منتظرن آمریکا بیاد و نجاتشون بده ، در ضمن اقتصاد و کوفت و ذهر مار دیگه نه به من ربط داره نه به تو ، علم می خواد، حالا اون ها هم چه غلطی دارند می کنند اینقدر از من و تو گنده تر هستند که هیچ غلطی نمی تونن بکنن ! چیز دیگه تو چرا فکر می کنی بی هیچ دلیلی حوون ها می رفتند ؟ تو فیبلم ها ی آرشیو صدا و سیما رو دیدی ؟ دختر ها ی همین خرمشهر رو لخت رو درخت دار می زدن ؟ چرت نگو رضا ، مگه اون مسیحی یا زرتشتی رفت جنگ برای کربلا بود؟
    هیچ کس جنگ رو دوست نداره ولی این طور هم نیست که هر کسی هر غلطی دوست داره بکنه ! دشمن ما طرز فکگر امثال توئه که همه چیز رو از دیگران می بینن ! تو مگه کارشناس جنگی هستی که میگی دو سال دفاع بود و بقیه …. نه من نه تو ونه هیچ کس دیگه نمی تونه بگه اگه اون موقع جای فرمانده ها بود چه غلطی می کرد !

  2. روزگار خوش
    کاوه جان اگه به تاریخ نگاه کنیم در همه ی جنگ و حمله به ایران، مردم با تمام وجود مقاومت و ایستادگی کردند و از وجب وجب خاک و مال خویش پاسداری کردند و همیشه دولت مردان نا لایق و شاهان دلزده از خوشی و تن پرور، کشور و ناموس ملت را به باد دادند…
    جنگ ایران و عراق یکی از عجیب ترین جنگهایی ست که جهانیان به خود دیده اند چرا که برای اولین بار دو قدرت بزرگ شرق و غرب یکی شدند و به کمک دیوانه ای آمدند و به کشور ما تازیدند…
    و مردم درس بزرگی به جهانیان دادند…
    مردم به دولت و رژیم کاری نداشتند و فقط به ایران می اندیشیدند، بسیاری از فرماندهان آرتش شاهنشاهی که در زندان بودند خواهش کردند به جنگ برن با وجود اینکه از رژیم اسلامی دل پر خونی داشتند برای ایران جنگیدند و به گفته خود فرماندهان نظامی آنچه باعث کشته شدن جوانان و ناکامی در بعضی از حمله ها (مثل ولفجرها) شد ناشی از بی لیاقتی دولت مردان ما بود و خلاصه اینکه در طول تاریخ برای اولین بار در یک جنگ، وجبی از خاک ایران جدا نشد…
    اما کشور ماباز هم گرفتار مردانی بی تدبیر و نا لایق هست، بسیاری از واقعیت های جنگ گفته نشده، بیچاره احمد خمینی جمله ای گفت و جانش رو از دست داد…
    جنگ پیروز را شش سال دیگر طولانی کردند، امروز حرفی از غرامت جنگی نمی زنند و به جای دفاع از حقوق ملت، کشور رو به سوی جنگ و تباهی و دشمن پروری پیش می برند و تازه می شنویم که حتی قرار است مرز ها را به نفع عراق را تغییر دهند…
    من با شما موافقم…
    هیچ کس نمی تونه ما رو نجات بده جز خودمون و باور کن و من یقین دارم درسی که مردم در جنگ با عراق به دنیا دادند هیچگاه به ایران حمله نمیشه و اگر هم حمله در کار باشه باز مردم بدون در نظر گرفتن رژیم و مذهب از مملکت دفاع می کنند…
    مرسی از توضیحاتت مهران جان

  3. زیاد تند رفتی،ولی خوب حق داری خاک چیزیه که باید براش خون داد ولی به شرطها و شروطها!
    دستی کشیدم جواب نداد 🙂

  4. از تاریخی که بهش اشاره کردی امروز چی مونده؟
    خیلی چیزها

  5. از تاریخی که بهش اشاره کردی امروز چی داریم؟
    من اشاره خاصی نکردم ولی فکر کنم، تنها میراث تاریخ برای ما تجربه است که کمتر افرادی که باید از اون بهره ببرند توجهی بهش می کنند

  6. کاوه جان در مورد جنگ و دوسالی که باید تموم میشد و حاکمام نظام برای قدرت طلبی ادامه اش دادن حرف درستی زدن دوستتون . نیاز به کارشناس جنگ دیگه ای نیست که تاییدش کنه چون تقریبا همه بجز نظام تاییدش کردن.
    البته دفاع شما از خاک و میهن پرستی شما قابل تقدیر اما اگر امروز بخواد جنگی شروع بشه مسئله به این سادگی نیست . نمی دونم اسمش رو میشه دفاع از خاک گذاشت یا دفاع از سیاست های نادرست نظام. احساساتی نظر دادن در این مورد درست نیست. رژیم هم با این فیمها و برنامه هاش فقط میخواد احساسات مردم رو تحریک کنه اما مردم باید عقلانی تصمیم بگیرن
    قبول دارم ولی من در مورد خرمشهر منظوری نداشتم ، فقط حرفم این بود که کسی برای دشمن فرش قرمز پهن نمی کنه

  7. به نظر من تند نرفتی.مردمی که نتونن از خاکشون دفاع کنند برای جز دیوار هم زیادی هستند.
    اون که جای خودش 😉

  8. خیلی خیلی ممنون هم به خاطر لینک هم به خاطر لطفی که داری….دقیقن می فهمم چی میگی
    خواهش می کنم ، من هم متشکرم

  9. خودت و ناراحت نکن بلا میسر اون بی غیرت اگه میدید که جلوی چشمش به مادر و خواهرشو … می کردند یا اینکه مغز بهترین دوست شو از رو لباسش پاک می کرد یا یه تانک از روی گهواره بچش رد میشد این قدر ادای (تاریک فکری)روشن فکری در نمی آورد .
    به به داش مجتبی ، از این طرفا 😉
    مرسی

  10. اگه این پست جواب خانم توحید لو بود که باید بگم این وسط همه شماها همه چیزو با هم قاطی می کنید.
    با این وضع این بحث ها راه به جایی نخواهد برد.
    ما چه به بحث و بحث بازی ، اگر می خواستم بحث راه بندازم که لینک می دادم و …
    من فقط حرف خودم رو زدم میلاد جان ، شما ببخش

  11. […] و کاوه گیلانی نازنین ما قاط زد و رگ میهن پرستیش صاف شد! (اینجا رو بخونین). کاوۀ عزیزم در مطلب جدیدش به مسئلۀ مهمی اشاره کرده که […]

  12. پلنگ صورتی (آرش) خیلی خوب نوشته. پیشنهاد میکنم یه نگاهی بهش بندازین.
    http://pal65.wordpress.com/2008/09/25/kaveh-iran/
    مرسی ،خوندم سروش جان 😉

  13. 1. من نمی دونم این سروش لعنتی چه طور سه سوته از همه چیز باخبر میشه؛ فکر کنم اگه دست به آب هم برم این یارو خبردار بشه! (اسمایلی جنگ سرد)
    2. فارغ از لطف سروش؛ و مقاله ای که درباره این موضوع نوشتم، می خوام همینجا از بابت مطلب زیبایی که نوشتی و همین طور از بابت شعر زیبایی که از قیصر امین پور عزیز نوشتی تشکر کنم. یاد قیصر امین پور در دلهای همۀ ما زنده ست…
    سروشه دیگه ، خوندم و بسیار استفاده بردم آرش جان ، من چیزی ننوشتم ، یعنی اصلا این چیزی نبود در برابر حرف های منطقی تو

  14. كسي براي دشمنش فرش قرمز پهن نمي كنه؟ ولي ما كرديم عزيز من … الانم تو كاخ رياست جمهوريه.. نه ببخشيد .. الان نيويوركه
    نمیدونم ، شاید . سوزنت گیر کرده ، مشکل ما فقط یه شخص نیست

  15. در د است مهر بان من هم در جنگ بو د م اما … دیدم پسر های وب این ملک چه بلائی سر شان آمد آنهائی که غیر ت و وطن پر ستی داشتند خیلی ها می دانستند در مر کز چه می گذ ر د خیلی ها هم نه مدالی و نه سهمیه کنکو ر و نه پستی داشتند اما حکایت این است که امر وز جنگ هست ما خبر ندار یم تو همین پستها نگاه کن چه بر سر ما آمده جنگه مگه نه و لی خبر ندار یم این جمگ دار ه ما را خفه می کنه و لی خبر ندار یم داریم همدیگر را می خو ر یم و لی خبر ندار یم در د این است
    آره تورج جان ، موافقم باهات… افسوس ، فقط مي تونم همين رو بگم…

پاسخی بگذارید

