تماشای فوتبال و نهیب شبانه !

فوتبال ورزشی که به عقیده بسیاری ورزش دیوانگان است ، دلیلشان هم بر این اصل استوار است که چرا 22 مرد {در مملکت اسلامی ما فقط مرد ها را مشاهده کرده ایم} به دنبال یک توپ می دوند و نمی روند از بقالی سر کوچه برای خود توپی تهیه کنند! و دیوانه تر هم کسانی هستند که فوتبال را تماشا می کنند !

شب گذشته ملت غیور و همیشه در صحنه و فوتبال دوست کشتی گیر ایران خود را آماده کرده بودند برای تماشای بازی فوتبال !  راستش از آنجایی که قطعی برق کاهش یافته بود و مردم می توانستند دعاهایشان برای امر ورزش متمرکز کنند و از وقوع فاجعه پکن جلوگیری نمایند ! بماند که عده ای دعاهایشان در جهت عدم نتیجه گیری تیم ملی متمرکز کرده بودند و …

از حواشی که بگذریم فکر کنم باید به مقوله تماشای فوتبال در منزل دختر خاله بپردازیم، مادر گرامی به همرا ه خاله خانم و دختر خاله ها درمنزل یکی از دختر خاله ها گرد هم آمده بودند تا ضمن بررسی کل اتفاقات فامیل ، گیلان ، ایران ، جهان و کهکشان راه شیری و الا ماشاالله …. برای زمستان توشه پیاز سرخ کرده آماده کنند ! پس ما هم مجبور شدیم که شب را در منزل دختر خاله عزیز سر کنیم ، بماند که یکی از فرزندان دختر خاله بزرگمان با هیکلی به اندازه موش در حد یک بولدزر ظاهر شده و امان و آسایش را از همه سلب کرده بود ، خبر ها هاکی از این بود که حاج میثاق {حدودا 5 سال دارد} فرا منطقه ای هم عمل کرده بود و ضرب شصتی به همسایه ها هم نشان داده بود !

بساط افطاری و به قولی رسیدن به وجود پهن شد و از آنجایی که موجود گرسنه ای مانند من خانه دختر خاله و پسر خاله حالیش نمی شود خندق بلای خود را تا حد انفجار پر کردم !

بعد از افطار به اجبار شیطنت های میثاق را تحمل می کردیم و البته گاهی اوقات هم به تعجب فرو می رفتیم که خدایا ما که کودک بودیم حداقل اگر از کسی نمی ترسیدیم از پدر و مادرمان حساب می بردیم ولی این جانور اصلا نمی دانست ترس و حساب بردن چیست ، و گمان می کرد هر کس که دعوایش می کند قصد بازی کردن با او را دارد ! جالب است حتی تهدید به بردین هم جواب نمی داد ! {بریدن دیگه بابا نمی دونین واقعا چیه پسر بچه هارو می برن ؟}

همش در آروزی این بودم که در هنگام پخش فوتبال این کودک {کودک که نه بگو زلزله} خفه خان بگیرد چون آن زمان نمی توانم خویشتن داری کنم و بدن شک با ضربه ای به دیوار اعلامیه اش خواهم کرد !

بالاخره حاج میثاق به خواب کودکانه اش فرو رفت و اهل منزل، آپارتمان، اهالی محل، ساکنین رشت و … به آرامشی فرورفتند ! همگی اماده شده بودیم که بعد از مدت ها فوتبالی در کنار همدگیر تماشا کنیم و به قولی یاد ایام قدیم را زنده کنیم !

فکر می کنم کم و بیش همگی شما از اتفاقات بازی با خبر باشید، راستش در گردهمایی ما هم خبری نبود جز اینکه پدر و بقیه را جو کارشناسی فوتبال گرفته بود و به نوعی داشتند نقد فوتبالی می کردند که خدارا شکر گرسنه اشان شد و تصمیم گرفتند که سحر را ساعت 1 شب نوش جان کنند، در حین پهن کردن سفره بودند که جوات نکونام گل را به ثمر رساند و من چنان نهیبی سر دادم که شوهر دختر خاله ام مات و مبهوت، به من خیره شده بود !

البته نهیب من همسایه ها زا هم اساسی مورد نوزاش قرار داده بود ، گویا در آپارتمانشان هیچ کس اهل فوتبال نبود و گویاتر این بود که عرق ملی هم در آن بیقوله خشک شده بود !

در کل فکر می کنم خداوند به اهالی آن سامان رحم کرد که ایران بازی را نبرد چون مجبور می شدم که جشن و پایکوبی و دست افشانی هم راه بیندازم !

——————————————————

لنگ نویس:

1- فکر کنم خدا علی دایی را دوست دارد !

با سپاس کاوه گیــــلانی

17 پاسخ

  1. سلام دوست عزیز

    وبلاگ با چند تا پست جدید به روز شد :

    -سهام ياهو سقوط کرد
    -350 هزار دلار به اضافه ماهيانه هفت ميليون تومان براي علي كريمي
    -روزانه 300نوجوان ایرانی معتاد می شوند
    -مرورگر گوگل دوازدهمين نرم افزار محبوب بارگذاري شده بود

    در صورت مشاهده نکردن این پست ها از CTLR + F5 استفاده کنید .
    ممنون
    سلام ، مرسی از اطلاع رسانی😉

  2. خدا علی دایی را دوست ندارد بلکه لابی دارد❗
    شیخ جان اون قبول ولی دیگه توی زمین که لابی نمی تونه کمکش کنه

  3. انگار دستی هم در طنز داری ها…!
    ما که وقتمون رو به فوتبال نمیدیم، با داد و هوار ملت رو هم آزار نمیدیم. خداوند شما را به راه راست هدایت نماید. این شاحالا🙂

    حالا جدی ایران با کجا بازی داشت اصلاً، چند چند شدن!؟؟
    طنز که نه ولی یه چیز هایی می نویسم😉
    حالا به من تیکه می ندازی ؟😉
    1-1 شدن ، توخودش رو ناراحت نکن مهندس😉

  4. چه خشن!زورت به بچه مي رسيده(البته مثل اينكه لازم بوده)
    خودت كه از اون كودك بدتر بوديD:
    شما ببخش

  5. خدایا به این ملت بیکار که کار و بارشون تماشای فوتبال دیمی ایرانه یه جو عقل، و به بندۀ حقیر سراپا تقصیر مقادیری پول اعطا بفرما. آمین یا رب العالمین.
    یعنی الان باید بیام بذارمت لای یه کتاب مثل فرهنگ لغت و باشدت تمام ببندمش❗🙂

  6. یه چیز دیگه: این لونۀ پلنگ صورتی دیگه تعطیل شده؛ به جاش آدرس سوراخ ما رو بذار.
    امضا: «کرم کتاب» جدید (پلنگ صورتی سابق/مرحوم)
    پلنگ نامرد تا حالا کجا بودی ؟ فراغت آتشی بر جانم افروخت …
    خوشحالم که برگشتی

  7. یه چیز دیگه: پوستۀ نو مبارک. خیلی خوشگل شدی گل برار. به خانوم سلام برسون.
    تی قربان بشم ره ! میرم تره😉

  8. کاوه جان
    فو تبال بازی است پر ز احساسات بدیع باید بگو یم خدا علی دائی را دو ست دار د ز یرا
    1/ بد تر ین تیم تار یخ عر بستان در مقابل تیم ما بو د به طو ری که مجبو ر بو د ند عبد لغنی پیر مر د و ناصر القحطانی مصد و م را بازی دهند
    2/ داو ر ی بر ای او لین بار به نفع ما بو د و پنالتی را بر ای عر بها بینو ا نگرفت
    3/ بر ای او لین بار عر بها از مو قعیتهای خو د بهر ه نگر فتند
    اما اینها معجز ه نیست کر ه شمالی تو انست امارات را در خاکش ببر د قطر به تیم از بکستان که دائی را به و حشت انداخته و حاضر نبو د با آن مسابقه دو ستانه بر گزار کند سه گل می زند ژاپن بازی 2 هیچ بر ده را به زو ر 3 به 2 می بر د پس چندان هم ذ و ق ز ده نباید شد این تیم ما خیلی مشکل دارد
    تورج جان من اصلا نمی تونم در مقابل نظرات تو حرفی بزنم چون می دونم که اهل فنی و هر چی میگی قبول😉
    حالا می تونیم بریم جام جهانی یا نه ؟

  9. کاوه جان انقدر هیجان نشون نده. حذف میشیم بعد داداشت میگه «داداش کاوه ضایع شد». از ما گفتن.
    اصولا و فروعا هیجان و داد و هوار جزء جداناشدنی از منه😉

  10. حتی اگر خدا نیز علی دایی را دوست بدارد که دارد، به نظر می رسد که علی دایی عزیز بیشتر لابی را دوست می دارد.
    منظورت از لابی منم :))

  11. هی سلام…
    من دیشب حالم بد بود، بعد هی خوابیده بودم، هر دفعه کسی به جایی نزدیک می شد همه ی آپارتمان عربده می کشیدن.. مردم
    نتیجش این شد که از دیشب ساعت 12 تو رختخواب بودم تا امروز ساعت چهار بعد از ظهر…
    منم فکر می کنم علی دائی کلی پارتی داره.. و یا شاید کلی اعتماد به نفس برای تغییر آینده! اوه!
    احتمالاب ه زودی رئیس جمهور میشه
    من از قول همسایه ها ازتون عرظ خواهی می کنم😉

  12. در مورد آن ایمیل گیلانایی تان هم ممنون!
    آن را برای دوستان دیگر نیز فوروارد نمودم، باشد که مورد استفاده قرار گیرد…
    خواهش می شود ، حرف هایی بود که باید گفته می شد😉

  13. گیلانیانی تان *

  14. سلام
    خوبی کاوه من میدونم چی میکشی منهم تازه از دست دوتا شیطون خلاص شدم اصلا تو خونه ما آرامش نبود وقتی خواب بودی میدیدی که یکی داره از روی شکمت راه میره وقتی بیدار بودی باید باهاشون بازی میکردی ولی الان که رفتن خونه خیلی ساکت شده و من هم تا چند روز گرفته و ساکت بودم ولی خوب چه میشه کرد.:)
    خلاصه شانس آوردیم که نباختیم برد پیش کش شون.🙂
    دیل بسوخته دانه که من چیگم !

  15. ادعاهاي عاطف رو قبول ندارم… اون اصلا پنالتي نبود… هيچ شار‍ژي صورت نگرفت.
    بعد هم در مورد بدترين تيم عربستان… مگه اين تيم ما در بهترين حالتش بود؟ شونصدتا حاشيه داشتن تا قبل اعزام … تازه بازي تداركاتي هم كه همشون به باد رفت … پس اين به اون در !
    بله تيم ما مشكل دارد … اما نه بيشتر از بقيه تيم هاي آسيا … حتي به مخيلم هم خطور نمي كرد توي نيمه دوم انقدر خوب بازي كنند … نمي دونم بين دو نيمه علي دايي چيكارشون كرد… به قول حاج رضايي تيمي كه مي توني به اين شكل به بازي برگرده و نتيجه رو تغيير بده قابل احترامه.
    من فوتبالي نيستم ها اصلا.. ولي چون بحث علي داييه و من به غيرت و تواناييش ايمان دارم از عملكردش دفاع مي كنم… تا الان كه از همه مربي هاي قبلي تيم ملي با عرضه تر نشون داده.
    توذج جوابت رو داده ، در مورد علی دایی کمی باهات موافقم

  16. چه خشن!زورت به بچه مي رسيده(البته مثل اينكه لازم بوده)
    خودت كه از اون كودك بدتر بوديD:
    نوشته ات زيبا و دوست داشتني بود(خواستم اول جمله بگم مثل هميشه ديگه نگفتم D:)بسي لذت برديم
    قربونت😉

  17. کاوه جان
    باید بگو یم بحث جام جهانی ر فتن یک بحث طو لانی است یک پر و سه طو لانی دار د باز های طو لانی و در باز ده ز مانی طو لانی به نظر من عر بستان همیشه در تو ر نمنتها بد شر و ع می کند و این بار شانس ما بو د که در رو ز های بد عر بستان به تو ر آنان خو ر دیم یک مر بیگری بد و تعو یضهای و حشتناک الجو هر و مشکل بد نی عر بستان به داد ما ر سید اما در فو تبال مثل هر چیز دیگر شانس هم مو ثر است و اگر ما همیشه چو ن باز ی با عر بستان از این فاکتو ر به انداز ه ز یاد ی بهر ه بگیر یم حتما به جام جهانی می رو یم اما من با تو جه به کر ه جنو بی و عر بستان و کر ه شمالی نگر انم
    مرسی از توضیحاتت😉

پاسخی بگذارید

