برنامه شوک و شکی در میان والدین!

می دانستم که این برنامه هم مانند سایر برنامه های صدا و سیما شتاب زده عمل می کند و به قولی تر خشک را با هم می سوزاند ولی فکر نمی کردم که تا این حد باشد !

هر از چند گاهی چند جوان را نشان می دادن با قیافه هایی به نوعی مسخره {از همان هایی که اکثریت دختر ها کشته و مرده شان هستند} برنامه آش شلغم شوربایی بود که از همه چیز می گفت و خودش هم نمی دانشت چه می گوید ! می خواست اعلام خطر بکند ولی نمی دانست چگونه!برنامه می خواست به پدر و مادر هایی که زمانی خود در دوران جوانی با عباس قادری و داوود مقامی شب را به صبح رسانده اند نشان دهد که هر چه دراین روزها جوانان گوش می کنند زاییده ذهن مسموم و به نوعی تهاجمیست هم جانبه برای از بین بردن ریشه های خانواده !

گزارشکر از جوانی احمق در برنامه فکر کنم سوال کرد که شیطان پرست ها چه کسانی هستند و آن احمق هم گفت گروه هایی هستند که موسیقی خاص دارند و گیتار برقی می زنند ! خنده ام گرفته بود آیا واقعا این طور است ؟

یا جوانی را یه عنوان هم صحبت در مورد رپ برگزیده بودند که حرفش را نزنم بهتر است ! آخر مانده بودم که موسیقی راک یا متال فقط برای نئشگیست ؟

جالب بود که از احمق دیگری پرسیدند که در محافل این نوع موسیقی چه می کنند ؟ و آن احمق هم گفته بود که هد می زنند ! کسی نیست به آن مجری احمق بگوید که اگر هد نزنند چه بکنند ؟ لابد باید قاسم آبادی رقصید ؟

تا آنجایی که من می دانم از قدیم الایام موسیقی پامنقلی هم مرسوم بوده و این مسئله چیز جدیدی نیست که احمقی می آید و با موسیقی و مصرف مواد مخدر خود را به اصطلاح در خلسه فرو می برد!

جالب بود که بیشترین تصویری که دیده شد تصویر مرلین منسون {خاک بر سرشان} بود که خیلی از متال بازها خونش را جای آب می خوردند !

می خواستند نشان دهند که آری ، هر کس موسیقی متال گوش می دهد یا گیتار الکتریک می نوازد حداقلش با شیطان یک چای یا نسکافه خورده !

جوانانی را نشان می داد که کاملا در جهالت فقط تقلید می کنند و نمی دانند که چه غلطی می کنند ! ای کاش به جای دعوت از بی سواد ها چند نفر را دعوت می کردند که موسیقی متال یا راک را ابتدا تشریح می کردند ، هر چند کارشان تخریب بوده و برای تخریب همین چیز ها کافیست ! جالب است وقتی جوانی که مدل موی فانکی {یا پانکی} را خروسی می داند کاملا مشخص است که کورکورانه فقط با چشمانش می خواهد بفهمد !

خیلی از افرادی که موسیقی متال گوش می کنند و یا بهتر بگویم که مفهوم موسیقی متال را می فهمند می دانند که موسیقی متال موسیقی اعتراض است و موسیقی اعتراض آن چیزی نیست که امروز ارائه می شود!

خیلی ها هم درموسیقی متال به شعر توجهی ندارند فقط تکنیک های نوازندگی را مورد توجه قرار می دهند! و نکته مهم تر از همه این است هر کسی که از موسیقی سر در میاورد { چه راک و متال یا هر چیز دیگر} به هیچ وجه خود را مورد نمایش قرار نمی دهد و دربیشتر بحث های در این مورد شرکت نمی کند !

ولی این مدل برنامه های سطحی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات بیشتری را ایجاد می کند، چون پدر و مادر ها اگر ببیند که فرزندشان موسیقی نا  متعارف گوش می کند بر آن فرزند مطمئنن فشار وارد می کنند و … هر چند به هیچ وجه نمی توانم منکر کارهای افراطی بعضی از گروه ها و فرقه ها شوم ولی این طور نیست که همه چیز را با هم قاطی کنیم و به خورد خلق بدهیم !

نکته مهم برای پدر و مادر ها : افراط فقط مختص موسیقی متال یا رپ یا فقط مختص موسیقی نیست بلکه بسیاری از مذهبیون هم مجالس افراطی دارند ، مثل آنهایی که قلاده به گردن می بندند و خود را سگ کوی زینب می خوانند! هر چند مقوله ای جدا از همند ولی به هر حال افراط در همه موارد قابل بررسی است!

و در پایان:

خیلی شتابزده حرف زدم، آن هم به خاطر بی سوادیم است، به عنوان کسی که هر از چند گاهی موسیقی متال گوش می کند و از آن لذت می برد این برنامه را توهینی به خودم و همفکرانم دیدم که باید حرفی می زدم! موسیقی هم نوعی هنر است، خواه رپ باشد ، خواه متال و هر سبک دیگری ، فکر نمی کنم بتوانیم به همین راحتی سبک یا مکتبی را بدون بررسی کارشناسانه زیر سوال ببریم!

—————————————————-

لنگ نویس:

1-همین حالا که دارم این پست را می نویسم آهنگ Master’s Apprentices از Opeth  را گوش می دم !

2- از سبک موسیقی رپ متنفرم ولی دلیلی نمی بینم که بهش توهین بکنم!

3- کسی که جایش خیلی خالی بود، برگشت! شیخ من هم به نوبه خودم تاسیس گرمابه مردپرس را به فال نیک می گیرم 😉

با سپاس کاوه گیــــــلانی

44 پاسخ

  1. دیروز تو ماشین رضا یزدانی گذاشته بودم، مامانم می‌گه این موسیقی زیرزمینیه؟!
    حالا خوبه توش گفتن که با چت مخ دخترا رو می‌زنن با اینحال به چت هم حساس شده!
    خلاصه داستانی داریم :)))
    این هم یه نمونه از عواقبشه

  2. آی گفتی ! مرسی …
    البته منم زیاد علاقه ای ندارم به این نوع موسیقی ولی خوب به قول شما دلیل نمیشه تر و خشکو با هم سوزوند …
    ولی خودمونیمااا ، موسیقی وقتی آرامش نده به آدم یه جورایی عذابه ! برای من که اصلاً لذتبخش نیست . تازه سرم هم درد میگیره ، اما خوب دوستانم عشق میکنند … ما هم از کیفی که اونها میکنند ، شاد میشیم .
    اما بیشتر در مورد اینترنت صحبتهاشون به ضرر من بود ، دختره گفت همیشه تصمیم میگرفتم یه ساعت تو اینترنت باشم ولی ساعتها طول میکشید ، بعد از این نتیجه میگرفت که منحرف شده و دیگه اون دختر قبلی نیس ! یا مثلا تو اینترنت با این گروهها آشنا شده و قضیه ی میتینگ ها و این چیزا ….
    مامان میپرسه : پریسا تو اینهمه تو اینترنت میگردی چیکار می کنی ؟ هااااااااااااان ؟
    حالا خر بیار باقالی بار کن …
    بابا میگه خوب نگران میشیم دخترم …
    هر کس با یه موسیقی به آرامش میرسه 😉
    آدم توی هر حال و هوایی روحش احتیاج به یک نوع موسیقی داره به نظر من!
    بابات راست میگه دیگه

  3. خود من شخصا تا به حال یک ساعت به موسیقی رپ یا متال گوش نکردم
    اما در عجبم از ساخت این برنامه ها که شعور بیننده را به سخره میگیره ❗
    ما هم در عجبیم ❗

  4. عمو هوشنگ کلی بعد از برنامه به شعور سازنده این برنامه خندید 🙂
    ممنون از این پست خوبت کاوه جان 🙂
    همچنان موسیقی بیگانه از نوع الکتریک گوش میکنم
    در ضمن ماه رمضون روزه هم خواهم گرفت
    هیچ ربطی هم به هم ندارن
    من که قهقهه زدم ❗
    ما هم غرب زده می شویم و موسیقی بیگانه گوش می کنیم بعضی اوقات 😉

  5. به این برنامه ها توجه نکنید بهتر جز اعصاب خوردی چیزی نداره
    بلاخره یک روز جمع می کنند و میرن به همون قبرستونی که ازش اومدن
    ممنون که یاداوری کردی 😉

  6. واقعا با دیدن این برنامه ناراحت شدم. به نظر من احتمالا قرار بوده که یه تقابل سنگین با گروه های موسیقی زیرزمینی ایرانی انجام بشه و با این برنامه های تبلیغاتی سعی در موجه کردن این عمل دارند. یا حداقل توجیه برخورد های کنونی با جوانان.
    مثلا از یک نفر پرسید که آخر طرفدارایه متال و راک چیه؟ اون هم گفت خودکشی.
    یا اینکه بعد از بحث شیطان پرستی , یک ماشین رو نشون داد که داره ویراژ میره. من نمی فهمم آیا واقعا هدف این قسمت برنامه این بود که نشون بده کسایی که با ماشین های گرون قیمت در حال گوش دادن موسیقی های تند ویراژ میدن شیطان پرست هستند؟
    درکت می کنم…
    دقیقا یک توجیح بود برای اقدامات بعدی ❗

  7. به نظر من این آهنگ ها فقط یه کمی فشار خون آدم رو الا می بره !
    اون آدما هم عقل داشتند می تونستند از اون استفاده کنن !
    اگه از صبح تا شب هم از این برنامه ها بزارن هیچ تاثیری جز حساس کردن افراد بی اطلاع هیچ تاثیری نداره !
    تی ناز می گاز بلا میسر !
    חיעכחעכיעגיגעכדגשכדדזסזכגשדכשכק/’/ !
    עכעירכעיבהמ דכגשכ דש/ק !
    تکبیر ❗
    پیشرفت کردی مجتبی ! به زبان های بیگانه هم نظر میدی 😉

  8. آقا… هی شما میای از این چیز ها می نویسی این جا هی من باید فحش ببندم به عقل ناقص این ها…
    خداوند مرا ببخشد 😉
    خودت رو ناراجت نکن سحر خانم 😉

  9. خیلی خوب نوشته بودی اما این قسمتش ر و اصلاح کن!
    —- با قیافه هایی به نوعی مسخره {از همان هایی که اکثریت دختر ها کشته و مرده شان هستند} —
    مرسی ولی فکر نکنم اشتباه کرده باشم

  10. متاسفانه مردم ما عقلشون به چشمشونه و تمام مزخرفات اين صدا و سيما رو باور مي كنند. خودمون بايد عاقل باشيم و هر چي به خوردمون دادن رو قورت نديم.
    تکبیر 😉
    موافقم باهات

  11. خيلي از برنامه هايي كه پخش ميشه همين جوره و همه چي رو با هم قر و قاطي ميكنن
    من نديدم ولي شنيدم كه اين برنامه رو پخش كردن
    برنامه که نمیشه گفت چون اگه برنامه بود مفهومی درست می رسوند ولی ….

  12. سلام. وبلاگ شما رو لینک کردم (به وبلاگ سر بزنید) لطفا من رو هم لینک کنید منتظرم ها!
    سلام
    آدرسی نذاشتید دوست عزیز

  13. سلام.وبلاگ جالبی بود.
    می خواستم بگم اگه یه سری به سایت های دانلود آهنگهای رپ بزنید همه لینک 3gp یا pc برنامه شک رو گذاشتن اما به نظر من اگر رپرها به جای خوندن آهنگ اعتراض یا گذاشتن comment یه مصاحبه ی اعتراضی ضبط کنن و اون رو به آخر این فایل های دانلودی اضافه کنن با توجه به اینکه سرعت پخش فایل های ویدیو با bluetooth زیاده احتمالا نتیجه ی بهتری میگیرن!
    سلام
    مرسی ، آخه اگه این رپر ها چیزی حالیشون می شد که این طوری نبودن !

  14. سلام دوستان
    تو این برنامه شوک یکی از اقایون با عنوان *روانشناس عمقی*صحبت می کردند……راستی روانشناس عمقی ! به کی میگن؟
    سلام
    والله من که روانشناسی سطحی حالیم نمیشه چیه چه یرسه به عمقیش !

  15. سلام
    خیلی دوست دارم این دوتا پست آخرتو بخونم ولی زیر بار کار دارم می ترکم.
    سلامت و پیروز باشی.
    🙂
    برات آرزوی تیوبلس شدن می کنم

  16. این برنامه نشون داد که تمام عوامل تهیه کننده و حتی گروه شبکه سه اندازیه یه کودک 5 ساله از سبک رپ هیچی نمیدونن و حتی تفاوت بین رپ و متال را نمیفهمن_ پدر رپ فارسی حتی تیپ سوسلی نمیزنه چه برسه به بگ ::::کی میرسه که ما از بی فرهنگی وبی شعوریه چنین مستند سازانی رهایی پیدا کنیم
    حالا حالا باید تحملشون کنیم

  17. فکر کنم در مورد مراسم ها و رسوم جالبه دینی هم یک روانشناسی عمقی بشه بد نیست. از فردا هم بخشنامه بشه به مادر پدر ها که همه جوانان از موسیقی های کانال یک استفاده کنند و در فوتبال هم هد زدن ممنوع بشه چون فرهنگ غرب رو تر وج می کنه.!!!
    تو باید نماینده مجلس بشی 😉

  18. حربه اي كثيف و قديمي ….. اينها اگر واقعا جرات داشتند و نيت خوب از يك متال هد با سواد و مسلط دعوت مي كردند براي بحث … ببينيم كساني كه فرق Devil Worshiper رو با Satanist نمي دونن بازم هم مي تونستن منبر برن
    موافقم 😉

  19. سلام
    خوبی کاوه تمام زورشونو زدن که فرهنگ سازی بکنن ولی نمی دونم نتیجه اش چی میشه میدونی کم نیستن افرادی که فقط دنبال دیده شدن هستن این مسئله هم نه جنسیت میشناسه نه سن و سال تقصییر رو هم نمی شه گردن کسی انداخت این مسائل که به این صورت در جامعه بازتاب دارد از ماجراهای زیادی حکایت میکند از خانواده از مدرسه از گروه همسالان از دانشگاه از محل کار از همینجا باید یک ایدئولوژی پشت این قضایا باشد تا بتواند به این مسائل جهت دهد امیدوارم روزی برسد که از گرفتن تصمیم های لحظه ای اجتناب شود و دورنمای تصمیم مان را نیز ببینیم.
    سلامت و پیروز باشی.
    🙂
    راستی مجتبی عجب کامنتی زده.!!!!!!
    خودمونیم تو هم عجب کامنتی زدیا

  20. وقتی حرف دلم رو میزنم میگن زیززمینی ولی این زیرزمین از دنیای شماها قشنگتره
    از کجا می دونی ماهم زیرزمینی نیستیم ؟!

  21. خنده دار بود اما موسیقی زیرزمینی ایران هیشه زنده خواهد ماند
    http://pugmusic.blogspot.com
    Persian underground music
    موافقم

  22. خاک بر سر افرادی فهم درک موسیقیشان فقط قرو کمر زن ودختر وموزیک6/8 من 5سال گیتار الکتریگ میزنم حتما من مرید شیطان هستم خاک بر سر افرادی که رپ وراک رو یه نوع موسیقی میدونن وای بر کسانی که از موسیقی فقط آرامش میخوان اون خانمی که تو برنامه شوک حرف میزد فکر میکرد تو پارتی میشینن وآبمیوه میخورن رقصه شنگول ومنگول میگن تا کی آخه کی مغز ملت ایران می خوادقد فندوق باشه تا کی گروهای راک ومتال فاسد همجنس باز و جونور وغیره هستن چرا معنی شعرهای پینک فلوید متالیکا بک سبت اوزی وخیلی از گروهای دیگه رو نمی خونیدآه ه ه ه ه ه ه تا کی باید نسل سوخته ایران به موزیک خمارگونه شجریان وامثال اینها گوش بدن چرا هر سبکی که واردایران میشه به گند کشیده میشه خدادنیا را با موسیقی خلق کرد موسیقی تند وخشن غرش آتشفشان ورعدوبرق وموسیقی ملایم رود خانه وپرندگان کاش کمی فکر کنید بعد………..بزنید
    البته سبک خمارگونه شجریان فکر کنم کمی به خاطر عصبانیته ، به نظر من موسیقی در هر سبکی قابل احترامه ❗

  23. سلام
    پست شما رو خوندم پست خوبی بود من فقط کمی از این برنامه رو دیدم من هم متال گوش کردم عمری(4سال) هم هیپ پاپ(6سال) هم رپ(3سال)و تو همه این سبک ها گروهایی هستند که از شیطان پرست هستن یا حداقل خدا پرست نیستن و تو همه اینها هم گروه هایی وجود داره که داره از درد جامعه و مشکلات جهان و امثال هم صحبت می کنه. به قول ما ایرونی ها شنونده باید عاقل باشه
    تو فارسی رپ یا متال فارسی تازه اومده و من هر دو رو گوش کردم مثلا گروه اوهام که شعرهای حافظ رو می خونه به سبک متال آیا شیطان پرسته یا باید با آهنگش هد زد؟ یا مثلا سروش لشگری که ملقب به هیچ کس هستش تو اکثر آهنگ هاش اسم خدا اومده و مثلا تو آخرین آهنگش میگه: حاضریم واسه 4 چیز جون قابل رو بدیم خدا و وطن ،خونواده و رفیق
    یا یاس که همه آهنگ هاش اجتماعی هستش در مورد بی کاری و فقر و فاصله طبقاتی یا ضد فیلم 300 یا حمایت از زهرا امیر ابراهیمی هستش می تونه شیطان پرست باشه؟ این مسلمون هایی که این برنامه رو ساختن فک کنم خدا و جهان پس از مرگ رو فراموش کرده بودن.
    سلام
    چی بگم که من هم مثل خودت …

  24. همه ی حرفارو بقیه زدن. حرف واسه گفتنم زیاد هست. ولی 3 تا حرف می زنم و رخصت می گیرم و میرم
    یک- به فول بهرام: روزی می رسه دشمنمم با من دست میده.
    دو- آهنگ اینجا ایرانه از بهرام رو هم پیشنهاد می کنم گوش کنید. لینکشو می زارم
    [audio src="http://khiyaboon.org/24Saat/24%20Sa'at%20(128)/05%20-%20Inja%20Irane.mp3" /]
    سه- حتی یک دقیقتونم تلف نکنید واسه این آدمای احمق که ارزش حرف زدنم در مورد برنامه هایی که می سازن ندارن چه برسه به دیدن.
    یا علی که مردی بود که خل خال از پای زن در آوردن ناراحتش می کرد. مردی بود که وقتی می دانست در جایی خلاف می شود اعلام می کرد بعد وارد محل می شد آن هم با چشم های بسته. وای بر اینان که ادعای راه علی می کنن
    مرسی

  25. من بحمدالله تلويزيون ندارم و اين برنامه رو هم نديدم. اما از وقتي اين برنامه رو ديدم بازديدكننده‌هام همين‌طوري اضافه شدم. چون يه پست دارم كه توش اسم گناه و شيطان پرستي با هم اومده. فقط نمي‌دونم چرا همه كسايي كه به غيرت ديني‌شون برخورده بود واسم كامنت مي‌ذاشتن.
    تو درست ميگي بدترين ماجرا پدر و مادرا هستن. اگه پدر و مادرا نبودن كه همين طرح حجابشون هم شكست مي‌خورد ناجور.
    بدتر از همه اينه كه اينا منابع حرفاشونو نمي‌گن. اين توهمات شيطان‌پرستي و موسيقي رو بر عكس گوش بدي، داره شيطان رو مي‌پرسته و اينا، اكثراً كار كاتوليك‌هاي آمريكاييه (يعني يه چيزايي تو مايه‌هاي جمهوري‌خواهان تو آمريكا). حالا اگه قضيه دشمن بودن اين دو دسته با هم بگذريم، بازم يه نكته جالب هست. به هر گروهي كه يه بار به ليبراليسم فحش داده باشه، اينا تهمت شيطان‌پرستي زدن. يعني صدا و سيماي ايران عملاً داره ليبراليسم سرمايه‌داري رو اونم به شيوه آمريكايي تلبيغ مي‌كنه. حالا چند تا گروه معترض خطرناك‌ترن براي اين اسلام عزيز يا ليبراليسم؟
    با توجه به اين‌كه دين كلاً واسه آدماي پولداره، مشخصه كه اولي خطرناك‌تره.
    متشکرم دوست عزیز ، حرف های ناگفته رو گفتی

  26. به نام خدا

    من خودم رپر هستم،و تا حدودی با متال و متالیست ها هم آشنایی دارم.هر دو این سبک ها جنبه ی انتقادی دارن.اما هرگز نمی شه ادعا کرد که این سبک ها بیانگر تلفیقی از کفر و موسیقی هستند.من و گروهم که رهجو نام داره به دلیل مشکلاتی که پیش اومد با چهار سال تاخیر آلبوم اول مون رو که دفتر زندگی نام داره ان شا الله اواسط پاییز روانه ی بازار می کنیم که یکی از جدی ترین آهنگاش * شوک * نام داره که نه قصد تخریب داره نه نه قصد توهین. روشن شده قضیه و همچنین انتقاد به دست اندر کاران این برنامه و خود ما رپر ها از دیگر اهداف ماست.من هم اوایل خیلی از این قضیه ناراحت بودم و تحمل دیدنش رو نداشتم اما اگر یه همچین آیتم انتقادی-اجتماعی که قصد تخریب موسیقی روز و فریفتن مردم با مسایل حاشیه ای رو داره ما باید این قدر در خودمون جرات و متانت سراغ داشته باشیم که با این قضیه احساسی برخورد نکنیم.رهجو اهل گیلان هستش و رپ رو برای پیشرفت عقاید نیک برگزیده و برای تثبیت و پایداری در هدفش حتی جانش رو هم فدا میکنه. همون طور که میشه از اسم گروه ما متوجه شد ما با یاد خدا و همیاری مردم قصد داریم راه درست رو پی بگیریم و خواستمون از رپ بیان مشکلات اجتماعی و حل کردن اون هاست.
    ممنون که در پست تون از شعور و ثبات عقلی خودتون دفاع کردید.
    ضمناً دوستانی که علاقه مند به گوش دادن آلبوم هستند میتونند به این آدرس:
    arman.rahjoo@gmail.com
    میل بزنند.
    با تشکر SorousH T a O 2
    خوشحالم که یه رپر هم اینجا رو خوند و بیشتر خوشحالم که خودت هم می دونی مشکل کجاست

  27. ازعزیزانی که علاقه مند همکاری با ما نیز هستند دعوت به عمل می آید تا در گروه رهجو به عنوان هنرمند مشارکت داشته باشند مخصوصاً آهنگ سازان محترم.

  28. سلام به دوستان عزیز همون طور که آرمان ببه شما گفت نزدُکه که آهنگ شوک بیرون بیاد.
    اُن آهنگ اتقادی هم داره از رپرا که ازشون خواهش میشه تو آهنگاشون فحش به کار نبرن
    قبل از اینکه رپ رو دستی دستی خراب کنین فحش ندین
    مرسی از اینکه یادآوری کردی

  29. سلام
    من تازه این وب لاگ رو دیدم
    من خیلی وقت دارم موزیک راک گوش میدم و هیچ وقت خود رو به شیطان پرستی ربط ندادم
    اون احمقی که میاد تو TV و میگه من خون میخورم ( یه زره بخندین ) داره احمق بودن خودش و نشون میده
    به قول یه نروژی شیطان پرستی در امریکا فقط جلوه ی ویژست
    پیروز باشید.
    سلام
    من هم موندم که این چه خزعبلاتی بود به خورد ملت دادن !

  30. سلام
    اي كاش جاي اينكه جلوشو بگيريم فرهنگ سازي ميكرديم تا اونچيزي كه متناسب با فرهنگمونه رو بسازيم.اگه صدا و سيما يكي دو تا موزيك رپ موفق رو توي تيترا‍‍ژ برنامه هاش به كار ببره جوونا ترقيب ميشن به اينكه كار خوب بسازن نه اينكه اقا حسام بياد تو موسيقي دري وري بگه.امثال ايشونن كه جووني رو به ما تلخ كردن.
    موفق باشيد.
    آره ولی فکر نکنم با این اوضاع جایی برای سبک هایی مثل رپ باشه

  31. واقعا برنام اي مضخرف بودكه به نظرم جووناروبيشترعلاقمندكردبه رپ
    فکر کنم حق با توئه … بیشتر شده یه تبلیغات 🙂

  32. برنامه شوک هم مثل بقیه برنامه هاشون مزخرف بود معلوم نبود طرف صحبتشون رپرا بودن متال بازا معتادا بودن خود فروشا بودن همجنس بازا شیطان پرستا بودن یا پوچ گرا ها ولی چیزی که معلوم بود میخواستن همه رپ خونارو معتاد نعشه باز شیطان پرست به پوچی رسیده نشون بدن من خودم از رپ فارسی خوشم میاد چون بی غل و غشه و 10000بار فیلتر نشده و از همه مهم تر هموطنام خوندن نه اجنبیا
    آره خودشون هم نمی دونستن چی می خوان بگن … متشکرم

  33. با چیزهایی که در برنامه های صدا و سیما دیدیم (پشت صحنه های در استان) کاملاً مشخص بود که وقتی یک جانکی برای مصاحبه انتخاب میشه 100 درصد هم یه تی شرت Darkthrone تنش میکنن که به موضوع مصاحبه ربط داشته باشه. اما چیزی که نگران کننده است فقط جوانان شنونده موسیقی نیستند، خطر اصلی بدبخت هایی رو تهدید میکنه که تو فکر اجرای موسیقی زنده اند، جریان باغ کرج رو همه شنیدند ولی نشنیدند که چه بلایی سر گروه های داتیو و فونت آمد، برای تمامی حضار کنسرت راک شلاق و هزار جریمه دیگه تعیین شد. برای کسانی که به این مزخرفات گوش میدن متاسفم.
    ضربه شلاق ؟ برای کنسرت ؟

  34. سلام ، خسته نباشين
    منم اين برنامه رو ديدم، به نظرم درست بود كه همه چيزو با هم قاطي كرده بود و شيطان پرستي اصلن هيچ ربطي به رپ نداشت، اما درست نيست كه اين قدر يك طرفه در موردش قضاوت كنيم، چون به نظر من بعضي چيزايي كه نشون داد درست بودند، مثلا كليپ كوتاهي كه از هيچكس نشون داد كاملن مشخص مي كرد كه حركاتش از يك آدم نرمال برنميان و طرف بايد خودشو ساخته باشه كه اين كارا رو بكنه، در كل رپراي ما چيزي در مورد رپ نميدونن تنها كاري كه بلدن تقليد از گروههاي رپ خارجيه و ارزش نداره.
    موفق باشين
    سلام
    متشکرم
    راستش نظر من هم در مورد رپ مثل شماست ولی همه رپر ها مثل هم نیستن ولی اکثریتشون از یک دسته هستند و …
    امیدوارم که دست از تقلید کورکورانه بردارن و بفهمن که موسیقی و هنر ارزشش خیلیبیشتر از اینه که این طوری آلت دست یه عده بشه

  35. اصلا خوب نبودمن فكرميكنم رپ انقدرميون جووناجاافتاده كه بااين حرفاازش دل نكنن
    مسئله دل کندن نبوده ونیست ، هدف مشخص بود ، تشویش ذهن پدر ها و مادرها .

  36. manam mesle kheylihaye dige moosighie rock goosh midam valli dalil ,nemishe mosjkeli dashte basham!man oon barnamaro nadidam!chon enghad charand shoroo shod chizaye bi rabtio be ham bastan vaghean hes kardam 1tohineo arzeshe vaght sarf kardano nadre!haghe in karo nadashtan!!!!!

  37. […] نوشته من در مورد سری اول برنامه شوک ! 2- در یک انشای دوران […]

  38. اصلا منطق و تحليل درست تو بحثهات نبود ، همين فحاشيهات كافيه كه هيچكي مطلبت رو قبول نكنه . باي

  39. مرتبط با موضوع شوک..

  40. با سلام حضور دوستان عزیز
    آقا ما وقتی با رفقا هستیم (البته اکیپ خودمون) اگه بساط شراب و می و مستی باشه بچه ها سنتور و سازو شجریان و باده بده و … راه مییندازیم بیاوو ببین چه حالی میده ! خوب مام جوونیم ولی از موسیقی کلاسیک و سنتی خوشمون میاد ! فکنم یه مقدار دیگه پیش بریم به خاطر مستی ما استاد افتخاری و بقیه رو به صلیب میکشن ! آخه من نمیدونم راک و متال چه ربطی داره به قولنج؟

  41. […] برنامه شوک و شکی در میان والدین! « لابدان … باز و جونور وغیره هستن چرا معنی شعرهای پینک فلوید متالیکا بک سبت اوزی وخیلی از … یک- به فول بهرام: روزی می رسه دشمنمم با من دست میده. … من و گروهم که رهجو نام داره به دلیل مشکلاتی که پیش اومد با چهار سال تاخیر آلبوم اول مون رو … labdan.wordpress.com/2008/08/28/shock/ – ذخيره شده – صفحات همسان […]

  42. بزرگترين سلاح «خود بودن» است، و اگر با خود بودن و صداقت، چاشني «درايت» را همراه کنيد ، برنده واقعي شمائيد
    موفق باشید

  43. Man Kolan Nemidonam Aslan In Shock Chi Kar Mikone Khodesham Nafahmide Hichvaght Barnamei Bod Besyar Ahmaghane Ke Man DOnbalesh Kardam Har Roz Ba KHodam MIgoftam Hatman To In Barname Karshenasi Nashode To Barnameye Badi Kar Shenasi Shode Begheyr Az In Mozo Sabke Rock Ke Mano Kheyli Asabani Kard Mozoe Dige Bod Dar Barye Hackera Ke Toye On Barname Tamami Hackeraro Dozd O….. Moarefi Kard Ba Ejazaton Hich Esharei Ham Be Hackeraye White Hati Ke Koli Az Omreshono Vase Khedmat Be Donyaye Cyber Keshvare Khodeshon Gozashtan Nakard Khoda Ro Shokr Ke Felan Bar Namaro Jam Kardan Ama Harchi Ke Bod Didanesh Vase Valedeyn Shabihe Marg Vase Javonaye Ba Tafakor Bod Chon Man Ke Be Onvane Mesall Metallica Gosh Mikonam Asheghe Sherasham Note Be Note Sherasho Mikhonamo Az Falsafaeye Sangine Shera Lezat Mibaram Ama Madar Pedar Az Hame Ja BIkhabar Say Daran Be In Shekl Komak Konan Ama Bad Tarin Zarbe Haro Be Bache Hashon Mizanan Ba In Kara Yade KHafe Kardane Tafakor Mioftam Ke Baraye Man Yeki Kheyli Dardnake … Babate Eng Type Kardanam Ozrkhahi MIkonam Fonte Farsi Keyboardam MOshkel Peyda Karde;)
    Be Har Hal Az Naghde Ghashango Dost Dashtanio AGHELANEAT Mamnonam

  44. سلام .شما خودت رو ناراحت نكن…اينا خودشونو گول ميزنن…اگه راست ميگن بيان با من صحبت كنن تا با منطق درست احمق بودنشونو بهشون ثابت كنم.ميگردن يه سري آدم لش و لوش رو به اسم متال باز نشون ميدن ولي هر قدر هم زور بزنن نمي تونن متال ( از نوع واقعي رو ) زير سوال ببرن.اون مرلين منسون حروم زاده و امثالش نتونستن قداست متال رو زير سوال ببرن .اين همه بند تجاري نتونست.اينا ميخوان؟… دوستان روحتان در پناه افسردگي .دلهايتان پاييزي. .درود بر پاييز ابدي.درود بر امپايريوم كه از آرزوهاي بر باد رفته و اشك ها و حسرت هايم ميخواند.

پاسخی بگذارید

