عاقبت ورزش سیاسی ما همینه!

از صبح دارم با خودم کلنجار می رم که در مورد نتایج ضعیف ورزشکار های ایرانی بنویسم، ولی نمی دونم از کجا شروع کنم …

راستش وقتی کشتی حمید سوریان رو با روس دیدم دلم برای حمید سوخت چون با بد شانسی باخت …

ورزش ما روز به روز داره عقب گرد میکنه و نمی خوام کسی بگه که داره فخر می فروشه و از این حرف ها، راستش برای درک یه چیزی باید توی اون کار باشی. بیشتر کسایی که لابدان رو می خونند می دونن که من هم جودو کار می کنم. البته من برای قهرمانی ورزش نمی کنم و آرزوی ورزشیم هم اینه که بتونم یه روزی به عنوان داور یا مربی توی المپیک حضور پیدا کنم. باز هم دارم می رم جاده خاکی!

کم کم دارم به کسب مدال توی المپیک توسط بچه های ایران نا امید می شم! کشتی آزاد که ما همیشه توش احتمال کسب مدال داشتیم هم فکر نمی کنم بتونه کاری بکنه چون بقدری درگیری دارن که به همه چیز میرسن جز ورزش!

همه بدبختی های ما هم از وقتی شروع شده که ورزش ما روز به روز سیاسی تر شد! یادتونِ آرش میر اسماعیلی جلوی جودو کار اسرائیلی حاضر نشد!؟ اون موقع آرش بهترین دوران ورزشیش بود ولی امسال دیگه …

داخل کشورمون هم که همه چیز مشخصه هر کسی دستمال بیشتری بزنه جاش تو تیم ملیه! امیدوارم که کشتی گیرها بتونن مدال کسب کنن چون بقیه رشته ها به خاطر برنامه ریزی فوق العاده ی آقایون شانسی برای کسب مدال نیست!

خیلی ناراحتم از این اوضاع … حق ما این نیست … ما به خاطر تنوع نژادی که داریم (قد بلند، کوتاه، دستهای کوتاه و یا کشیده و …) توی همه رشته های ورزشی می تونیم موفق باشیم ولی باز هم ضعف مدیریت …

پست قبلی در مورد خصوصی سازی نوشته بودم، شب گذشته یکی از بچه های هیئت جودو رو دیدم بهم گفت که سالن تمرین هیئت جودو رو گذاشتن برای فروش! جالب این بود که می گفت اگه این کار رو بکنن شهریه از ماهی 5000 تومان میره رو 20000 تومان و این طوری خیلی از بچه ها مجبور میشن ورزش رو بذارن کنار!

واقعاً این دولت به کی داره فکر می کنه!؟ هر چقدر می خوام حرف نزنم نمیشه! آخه تا کی می خوان فکر خودشون باشن؟! باور نمی کنین ولی من بچه هایی رو می شناسم که همین شهریه 5000 تومان رو هم به زور میدن چه برسه 20000 تومان!

خدایا خودت به این بچه ها رحم کن …

در حین وبگردی هم به این تصاویر برخورد کردم، خودتون قضاوت کنید!

———————————————

لنگ نویس

1- حرفی نمی تونم بزنم!

با سپاس کاوه گیـــلانی

8 پاسخ

  1. افسوس کاوه جان
    افسوس ❗
    چی بگم که دلم بدجور خونه…

  2. متاسفم دلم خیلی برای علیرضای سوخت
    همدردیم

  3. سلام
    خب عزیز جان برادر هر گوشه این مملکت رو نگاه کنی دلت می سوزه و به راستی حرفی برآ گفتن نمونده…
    یه جوان با هزار امید و آرزو (بماند که آرزو برای جوانان عیب نیست) با زحمت و جان کندن خودش رو انقده آماده می کنه که می ره المپیک اونوقت…
    آیا این جوان چند سال دیگه میتونه این شانس رو داشته باشه که دوباره همون آمادگی رو داشته باشه و هزار افسوس که برای آقایان مرغ یک پا داره…
    فرمودی «تا کی می خوان به فکر خودشون باشن»، شما مطمئنی اینها به فکر خودشون هستن؟ والله من فکر میکنم با کارهاشون اینها به فکر خودشون هم نیستند چه رسد به فکر مردم ایران …
    بدرود
    من هم موندم به فکر کی هستند !

  4. ای خدا… دق کردم… احساس شرمندگی می کنم، با این وضع افتضاح
    اینا کجاشون برنامه ریزی داره؟ هوووم؟ برنامه ریزی اصلا چیه؟واااااااااای… اعصابم خورده، سر این ورزش بماند که هیچ ، سر بقیه چیز های کوفتی مملکت… آخه هیچ جای دنیا جز همون 5-6 تا کشور درپیت مگه اینقدر اوضاع بد و سخته…

  5. کاو ه جان
    من ناراحت نمی شو م خو شحالم همین چند و قت پیش در مصاحبه ها صحبت از پیشر فتهای و ر زشی می کر دند و حالا…
    کاو ه عزیزم جناب کفاشیان به چه دلیل این همه پست دارد ؟ علی آبادی در این سالها چه کر ده است ؟ ئکتر قر ا خانلو ؟ این همه آد م اظافه که به المپیک ر فته اند چه می کنند ؟ ما هنو ز معتقدیم که ز ن نباید و ر زش کند آن و قت می خو اهیم از المیپک صحبت کنیم ؟ ما هنو ز تحصیل و آگاهی و دانش را کاغذ پاره می دانیم و…

  6. من هم در این باره چیزی نگم بهتره… هممون می دونیم و هیچ کاری نمی کنیم.

    بیا به دعو تت لبیک گفتم.
    من هم سکوت می کنم

  7. شخصی را میشناسم که از عجوبه های اسکی روی آب است ولی در مسابقات شرکت نمیکند چون میگوید بعد از اینکه بارها و بارها بجای وی دار و دسته ناطق نوری(برادر ناطق رئیس مجلس) به مسابقات اعزام شده و مدال نیاورده وی عطای شرکت در مسابقات انتخابی را به لقایش بخشیده است. به قول خودت اینجا همه چیز سیاسی است.
    پاینده باشید.
    پ.ن. لینکت کردم
    نمونه های بسیار زیادی داریم که اینگونه شده اند…

  8. نمونه ی بارز که معرف حضور گرمی همتون هست همین جناب آقای علی دایی در تیم ملی یاران دایی
    بعله اون که جای خودش ! 😉

پاسخی بگذارید

