در باب اعدام و اعدامی !

این روز ها باز هم داستان اعدام و اعدام بازی گل کرده! که بله دارن 30 تا انسان رو اعدام می کنن و ایهاناس مگه ما انسان نیستیم و حیونیم و از این حرف ها ! واقعا خنده ام میگیره که ما هم می خوایم ادای کشور های اروپایی رو در بیاریم و بگیم که نه اعدام نباید باشه!

به آمار کشور ها نگاه کنید!

برای بهتر شدن وضعیت اول یه نگاهی به ویکی عزیز بندازیم بعد در این مورد ادامه می دم که نظرم چیه! و این تصویر رو هم نگاه کنید که آمار کشور هایی که اعدام در اونها وجود داره و نداره رو هم ببینید!

خوب حالا برسی م به نظر خودم من در این مورد! کشور ما احتیاجی به معرفی نداره ، انواع جرم ها توش وجود داره به شدت های مختلف و به هیچ وجه هم فرهنگ سازی جواب نداده یا بهتر بگم اصلا کاری نشده که بخواد جواب بده! من خودم با اعدام در کل مخالفم ولی وجود قانون اعدام رو توی کشور لجام گسیخته ای مثل ایران لازم می دونم !

به نظر من چه کسایی باید اعدام بشن؟

فکر کنم بهترین افرادی که لیاقت سپرده شدن به این قانون رو دارن قاچاقچی های مواد مخدر هستند که باعث نابودی همه چیز {خانواده، فرهنگ، شعور، انسانیت و …} میشن . هر چند که این مسئله روی خیلی از قاچاقچی ها اعمال نمیشه و بیشترشون مورد عفو و این مسخره بازی ها قرار می گیرن {من به چشم دیدم کسی که با چند کیلو هروئین گرفتند و الان داره راست راست تو خیابون ها راه میره} .

گروه دومی که باید اعدام بشن قاتلینی که بویی از انسانیت نبردن یا بهتر بگم یه حیوون توی کالبد انسانی هستند! مثلا به نظر شما اگه کسی پدر و مادرش رو بکشه به من و شما رحم میکنه ؟ پس برای امنیت جامعه باید اعدام بشن!

گروه سوم هم فکر کنم مفاسد اقتصادی عزیز هستند که البته این یکی رو مطمئنم غیر ممکنه که اعدامشون کنن!

و اما کسایی که به نظر من نباید اعدام بشن {البته فکر کنم همه این نظر رو دارن}

زندانی سیاسی ! همه می دونن چرا !

نوجوان ها ! این هم کاملا مشخصه چون در این سن به هیچ وجه هیچ منطقی وجود نداره و اگر هم شخص اشتباهی کرده به خاطر ندانم کاری و جهالتش بود!

حرفی با مخالفین اعدام !

خانم و آقای عزیزی که مخالف اعدام هستی به این سوال من جواب بده! اگه یکی از عزیز ترین کسانت معتاد بشه و بهت بگن که فلان کس اون عزیزت رو معتاد کرده و یه حکم براش صادر کن چی کار می کنی ؟ مطمئنن نمیگی که حبس ابد ! چون همون شخص توی زندان هزاران نفر رو به راه خودش میکشه !

یا عزیز ترین کست رو تجاوز کنن بهش بعد بکشنش تو گونی تحویلت بدن چه حکمی براش صادر می کنی ؟!

پس بیرون گود نشین و بگو لنگش کن ! منطقی باش! اینجا ایرانه و زمین تا آسمون همه چیزش با اروپا یا هر کشور دیگه ای فرق میکنه !

برای بیرون آمدن از حس مطالب این جک رو هم بخونین

سه نفر رو می خواستن اعدام کنن بهشون میگن که وسیله اعدامتون رو خودتون انتخاب کنین! اولی میگه گیوتین ، میارنش زیر گیوتین تا اهرم رو می کشن گیوتینه گیر میکنه و میگن خوب تو عفو شدی ! دومی هم میگه من هم با گیوتین ! این اتفاق دوباره تکرار میشه! سومین نفر میاد میگه گیوتینتون که خرابه من رو با طناب دار بزنین !

———————————————————-

لنگ نویس:

1- این مطلب رو توی بالاترین منتشر می کنم ببینم اونجا چی میشه! احتمالا اینقدر بهش منفی میدن …

2- واقعا چرا ما همش می خویم ادای کشور های متمدن حال حاضر رو در بیاریم؟

3- در وصل هم ز عشق تو ای گل در آتشم

4- تو فکر یه اسباب کشی هستم! البته توی دنیای مجازی !

با سپاس کاوه گیـــــلانی

8 پاسخ

  1. البت به نظر ما وبلاگ نویسان و بانوان عزیز هم جز اعدامی ها باشمد بد نیست ❗
    چون هر دو گروه جرم سر خودند !

  2. به کل با اعدام موافقم و دیشبم کلی تو فرندفید بحث اعدام بود و من ازش دفاع می‌کدم. خیال داشتم یه همچین پستی هم بنویسم که شما نوشتی!
    دم عالی گرم

  3. فیدت رو هم عاقبت کامل نکردی، برای همین نمی شه این مطلبت را شیر کرد

  4. سلام داش کاوه
    کاوه جان سخنان شما کاملا متین
    ولی این نکته رو هم در نظر داشته باش که حکم اعدام اگر حتی یک دصد اشتباه باشه هم فاجعست برای بهتر فهمیدن کار شمارا به دیدن فیلم زندگیه دیوید گیر تشویق میکنیم
    ولی جدا قاتل و جانی و قاچاقچی باید اشد مجازات برش اعمال شود به شزطی که از ایراد جرمش کاملا مطمئن باشیم .
    + یع نکته ای اون جک هم خیلی بی مزه بود دیگه باید گفت درسته برادر مایی ولی اصلا نخندیدیم 😉
    اسباب کشی هم منظور به تغییر پوستس خوبه منم پایه ام

  5. من می گم کسایی لایق اعدام هستند که فکر میکنند باید یه عده انسان اعدام بشن ؛ نه هیچ کس دیگه ای !
    دلت میاد کاوه اعدام بشه ؟

  6. این رو باید در نظر گرفت که هدف از مجازات فقط تلافی کردن و انتقام گرفتن نیست. یکی از اهداف حتی اینه که فرد اصلاح بشه و دوباره به جامعه برگرده.
    جان آدمیزاده. بادمجان یا حتی بادنجان نیست که همینطوری بگیم اینا رو اعدام کنیم وبقیه رو نه.
    این که مثلا اگه یکی از نزدیکان من کشته بشه یا معتاد بشه یا هرچی، اون موقع من دلم می‌خواد چه بلایی سر اون فرد بیارم هم هیچ دلیلی برای قابل قبول بودن اعدام نیست. مشخصه که در چنین شرایطی من به هیچ وجه از عقلم استفاده نخواهم کرد و فقط از روی احساس دنبال انتقام خواهم بود (تاکید می‌کنم انتقام)
    حالا به طور مثال می‌خوام بگم، طرف تا آخر عمرش تو زندان بمونه یا اعدام بشه (حالا به هر دلیلی). من می‌خوام بدونم دلیل اینکه ما اعدام رو ترجیح بدیم چیه؟ فقط اینکه دلمون خنک شه؟ یا چی؟
    و یه چیز دیگه. اگه فضای وبلاگستان رو در نظر نگیری، اتفاقا من فکر می‌کنم اکثریت مردم ما دوست دارن ادای غیرمتمدن‌ها رو دربیارن. اونا حتی به همین مقدار اعدام هم راضی نیستن. اونا الگوی چین رو دوست دارن. اونا دوست دارن کسی که اختلاس کرده اعدام بشه. اونا عربستان رو دوست دارن چون اگه دزدی کردی دستت قطع می‌شه. اونا رضاخان رو دوست دارن، نه به خاطر کارهایی که کرده که به خاطر اینکه مثلا فلانی رو به خاطر مثلا کم فروشی کشت.
    حالا من می‌پرسم: چرا ما نباید حتی ادای متمدن‌ها رو در بیاریم؟
    جوابت بمون توی یه پست اساسی

  7. آقا محراب واقعا دمت گرم
    به نظر شما الان تو جامعه ما دیگه قاچاقچی و متجاوز به عنف و … دیگه نیست. همشون اصلاح شدن چون فهمیدن عاقبتشون اعدامه!!! نخیر این راهش نیست این راه اصلاح نیست از طرفی به قول دوستمون اگر حتی 1 درصد حکم اشتباه باشه چی!
    توی جامعه ای که ما زندگی می کنیم با این همه مشکلات خیلی ها از زندگیشون سیرن و حاضرن دست به هر کاری بزارن خیلی واقعا براشون مهم نیست حتی اگر اعدام بشن چون فکر می کنن به آخر خط رسیدن حالا به نظر شما اعدام این آدما چیو درست می کنه جز اینکه به اونا کمک می کنه به هدفشون زودتر برسن.
    نه این واقعا راهش نیست بگذریم از اینکه خیلی ها به ناحق اعدام می شن…
    من نگفتم راهشه ولی یکی از راه های کنترلیه پ1

  8. هیچ وقت متهم اصلی گیر نمی افته چون به اندازه کافی پول و پارتی داره ولی چه در مواد مخدر چه در تجاوز به عنف انهایی دستگیر می شوند که طمعه هستند
    همیشه این طور نیست

پاسخی بگذارید

