آدمک های زندگی…

یه مدت یه حرفی  تو این گلوی صاحب مرده مونده که کم کم داره تبدیل میشه به یه زخم، یه ضرب المثل چینی میگه یه آدم بدبخت رو اگه از آسمون هم ول کنند روی زمین با صورت میخوره به زمین !

نمی دونم چطور بگم و از کجا و از کی بگم. به قول فریدون فروغی :

چون سایه های بی امان

بازیچه دست زمان

در این دنیا ماندم چنان

افسرده و حیران

سرگشته ونالان

چون آدمک زنجیر بر دست وپایم

از پنجه تقدیر من کی رهایم

ای که تو دادی جانم گو به من تا کی بمانم

آدمی چون آدمک مخلوقی سر گردان

چون آدمک زنجیر بر دست وپایم

از پنجه تقدیر من کی رهایم

شاید خیل یها تون که از قدیم میاین به لابدان بدونین چه مرگمه، نمی خواستم دیگه به قول خودم دل نوشته ای توی لابدان داشته باشم ولی دیدم نمیشه، خیلی از حرف ها رو آدم نمی تونه به هیچ کس بزنه حداقل میتونه یه جوری بگه که یه مقدار، فقط یه مقدار سبک بشه…

توی این چند مدت سه چیز شکست، اولی غرورم که باید شکسته می شد که البته فکرش رو هم که می کنم بار ها شکسته ولی باز هم با پررویی چسبیده و برگشته…

دومی دلم بود که شکست و این یکی فکر نمی کنم دیگه چسب خور باشه چون هر چیزی یه تاریخ مصرفی داره…

سومی هم باز دلم بود…

شاید یه روز نوشتم از نامرادیه روزگار و اطرافیان…

اطرافیانی که نه تنها مرحم زخم نیستند بلکه خودشون هم زخمی ایجاد میکنن…

اطرافیانی که زخم هایی رو که دیگران ایجاد کردند به جای مرحم گذاشتن نمک پاشی می کنند…

خسته ام…

———————————————————————–

لنگ نویس:

1- یکی از دلایل جدایی یک ماه همون کسیه که بوجود اومدن لابدان به خاطر همون بود و بقیه دلایل هم دیگرانی که می دونند که چی میگذره ولی…

2- فعلا در این مورد حزف نمی زنم شاید تا شهریور ماه اگه عمرم به دنیا بود نوشتم که چه گذشته بر من…

3- می خواستم کامنت ها رو ببندم ولی دیدم توهینه به خواننده هام پس…

4- این پست فقط جهت سبک شدن بود وهیچ ارزش ادبی، علمی، فرهنگی، هنری و … نداره !

5- غلط املایی هم داشت مهم نیست ( قابل توجه سالومه شایگان )

6- ای کاش میشد بی خیال بود ولی نمیشه !

7- چقدر حرف بیخود زدم!

با سپاس کاوه گیـــــــلانی از نوع خسته !

24 پاسخ

  1. سلام
    تقدیم به کاوه جان:

    And I don’t want the world to see me
    Cause I don’t think that they’d understand
    When everything’s made to be broken
    I just want you to know who I am

    و من نمیخواهم که بقیه دنیا من رو ببینند
    چون فکر نکنم که بفهمند
    وقتی هر چیزی ساخته شده که یه روزی بشکنه
    من فقط میخوام بدونی که من کی هستم(قبل از این که بشکنم)

    Goo Goo Dolls – Iris –
    بعدا برات آهنگ رو میگذارم که دانلود کنی.
    من که از این چیزا بلد نیستم پس می خونم : اگه یادش بره که وعده با من داره … وای وای وای …
    منتظر لینک دانلود هستم، دمت گرم

  2. با سلام
    واقعا بعضي وقتا نميشه بي خيال شد(با اينكه نميدونم موضوع چيه)
    كسي كه به اين زيبايي مينويسه بايد بتونه با همه ي سختي ها به راهش ادامه بده(بااينكه نمي دونم چه سختي هايي)
    سلام مری جان، لطف داری ، من که زیبا نمی نویسم ولی می دونم که می تونم به راهم ادامه بدم

  3. کاوه جان تازه داشت حالم خوب میشد و از افسردگی در میومدم که این مطلب رو خوندم .
    + از دست این اطرافیان که فقط به فکر از سر باز کردنن .
    به هر حال ممنونم تو هم مثل رضا و شیخ کامنت نمیبندی و به مخاطب احترام میذاری البته میدونم کار اونا هم از سر بی احترامی نیست .
    + نمیدونم چی بگم
    +ولی به قرارت پا بند بودی وحال این سالومه شایگان رو گرفتیا .(اوه اوه الان میاد بیچارمون میکنه )
    شرمنده مسعود جون، چه میشه کرد از دست …
    من اون لحظه منظورم به کسی نبود، امیدوارم که بچه ها از دستم دلگیر نشن
    در مورد سالومه باهات موافقم 😉

  4. البته کاوه جان اندوه چیز خوبی نیست یعنی مثل افیونه اولش حال میده بعدش از دستش نمیتونی خلاص شی مثل تار عنکبوت میپیچه دورت تا دیگه نتونی نفس بکشی . امیدوارم شاد باشی و هرچه سریع تر از این غم رهایی یابی .
    برادر وبلاگی تو مسعود .
    موافقم که اندوه مثل افیونه، رهایی که فکر نمی کنم بشه ولی …
    سپاس مسعود جون ، شاد باشی عزیزم

  5. سلام
    مطلبت جالب بود. ولی میدونی این دور و زمونه کیه که غمگین نباشه از اطرافش خوشش بیاد و بی خیالی طی کنه ؟
    فکر نمیکنم کسی اینکاره باشه ( البته منهای بچه مایه دارای مملکت)
    میگن هرچیزی زیادیش بده حتی شادی.
    در کل ما هممون تا این وضعیت درست نشه تو زندگی آدمکی بیش نیستیم.
    راستی من هم بچه محلتونم (یعنی ورد پرسیم)
    اگه مجاز باشه به ما که تازه کاریم هم لینکی بدین.
    yeroozshayad
    با تشکر.
    این مطلب حرف دل بود…
    باشه لینکت هم می کنم، مبارک باشه 😉

  6. زندگی بالا پایین زیاد داره تحمل کن ….این غم همیشه هست در زندگی همه باید مبارزه کرد از من یاد بگیر ببین چه بیخودی سر خوشم چاره ندارم……اصلا مگه چاره ای هست بی خیال….ببخشیدا خودت رو عشقه …بازم ببخشید کمی شوخی کردیم تا لبخند بر لبان شما بنشانیم…با سپاس فراوان از جناب کاوه….
    لطف داری …

  7. منظورت از نامرادیه همون نامردیه دیگه؟
    نه ، از مراد گرفته شده که نفی بشه میشه نامرادی !

  8. سلام کاوه خوبی چته پسر دیروز که خوب بودی امروز قاط زدی آقا مشکلت رو با مسعود در میون بذار به خدا راحت می شی اگه از دست من کمکی بر می یاد بگو اون همکارت که صبح تا شب باهاته اونجا چی کار می کنه آقا بیا این ور آب من هستم پژمان و میلاد حالا من بچم اونا که بچه نیستن آخه دیونه این همه واسه لابدان جون کندی به همین راحتی می خوای تمومش کنی به روز های خوبت تو لابدان به دوستای خوبی که داشتی و داری آخه یه خورده کلا تو قاضی کن عقلت چی می گه >> کف کردم یه لیوان آب بیارین <> یکی یه لیوان آب بیاره << اصلا معلوم نیست واسه چی . واسه کی حرف می زنم بریم پول تلفن زیاد می یاد D:
    مسخره پس تو این شایعه رو پخش کردی ؟! من کی گفتم نمی خوام بنویسم ؟ مگه نبینمت، اون پوست سرت رو می کنم می دم ارسطو باهاش کیف درست کنه ❗

  9. سلام …
    سلام علیکم رحمت الله و برکاته !

  10. نمی دونم چی بگم ولی هر کاری می کنی در وبلاگ رو تخته نکن آخه معتاد نوشته هات شدیم کاوه جان
    امید جان لطف داری ولی من کی گفتم که می خوام تعطیل کنم ؟! در مورد اعتیاد هم به به ! معتاد نداشتم که دارم 😉

  11. هیچوقت فراموشت نخواهم کرد،همانطور که صورتی، رضا عظیمی ،مجید مهرتاش،……. رو فراموش نکردم
    سلام گجمو جان، لطف داری ولی من هستما …

  12. اينا چي ميگن
    چرا الكي شلوغش ميكنين، كي گفته كاوه قراره بره
    نشستن كامنت خدافظي گذاشتن
    خدا حفظت کنه فنسی ، دم تو گرم باز ❗

  13. قابل توجه بچه های ورد پرسی بیاین واسه کاوه راه کار بذاریم
    چند تا اول از من
    1 .مهمترین موضوع به دیگران نشون نده که اعصابت خورده مثل اون موقع که بهت سلام می گفتیم ما رو بدو می دادی انشا الله که یادت هست
    2. موزیک گوش کن (( مانی رهنما و… فقط ایرانی که حالیت بشه ))
    3. خودت رو درگیر کار کن
    4.زاکان فارسانید ده مخ جواب نده – ترجمه می کنیم»بچه ها برسونین مخ دیگه هنگ پارتی »
    5.این راهکار تهدید اگه وبلاگ رو پلمپ کنی باید لطف کنی یه وبلاگ دیگه به همین مامانی بسازی وگرنه می یارمت تو خیابون لاکانی سوار الاغ می کنمت یه کلاه کاغذی هم واست درست می کنم دور بزنی حالشو ببری – می دونم بیام شرکت یه بام حسابی پیشت دارم
    کاوه DLS بازی بیرون نیار
    ‹گفتم بگیرمت پوستت رو می کنم ! عکسش رو هم همین جا میذارم که درس عبرت بشه برای بقیه که دیگه شایعه پراکنی نکنن:!:

    خلاصه همین کارا از دست من بر می یومد شما هم لطف کنین پیشنهاد بدین

  14. تازه می تونی با خانم صالحی بیشتر دم خور بشی انشا الله حال کاوه خوب می شه راجع به این موجود عجیب قریب هم واستون می نویسه
    می دونی چیه پشه داره
    من داشتم تو پست های قبلیت …چرخ می زدم با یه پست جالبی برخورد کردم – به درمی گیم دیوار بشنوه- قرار بود یه خورده در مورد اون کتابی که تو اسمونا دنبالش می گشتی رو زمین پیداش کردی واسمون بنویسی خاطرات سقو زاگ شمالی – بچه گرگ شمالی – یه چیزی تو همین مایه ها بود بنویس
    این از همو مواردی که گفتم خودت رو درگیر کار کن
    اگه دیدین تا چند وقت کامنت نذاشتم بدونین روانه بیمارستان شدم این آقا کاوه جودو کار حرفه ایی کمربند سفید داره خودتون دیگه تا تهش رو بخونین
    وای چقدر سگ چانه می زنم
    برنج کیلویی 5 هزار تومن . دیگه آدامسم نمیشه خورد
    بای
    مجددا تکرار می کنم که من پوست این جونور رو می کنم!

  15. وبلاگ شما رو با تمام وجودم دوست دارم دقيقا نمي دونم چرا
    هميشه موفق باشي
    آبجی من هستم ولی تعجب می کنم چطوری همه فکر کردین که من می خوام برم !
    لطف داری ، امیدوارم که باز هم این طرف ها بیای …;)

  16. اگه گفتی این کسی که کامنت بالا رو گذاشت کیه ؟
    1.کوزت
    2.مریم حیدر زاده
    3 .آلیس در سرزمین عجایب
    4.چوپان دروغگو
    5.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خودت کی هستی ؟
    دو روز نبودم:!:

  17. سلام کاوه جان خوبی؟

    ماها چمون شده همگی؟ دچار درد مشترک شدیم ظاهرن. یاس فلسفی و نمی دونم چی چی؟ اول پلنگ رو گرفت، بعد رضا ، منم که دل و دماغ نوشتن ندارم اصلن. تو هم تریپ دپرس زدی. چشممون کردن به خدا!!

    بهترین کار مبارزه است . یه وقتایی فکر می کردم اگه چیزی که ازش می ترسم اتفاق بیفته دیگه همه چی تمومه!! اما دوباره از نو شروع کردم و زندگی رو ساختم. حتی بهتر از سابق. برای همه پیش میاد. مهم اینه که چطوری بگذرونیمش.
    برات آرزوی صبر و استقامت می کنم و امیدوارم هرچه زودتر سرحال ببینمت.
    سلام ملخ جون
    خوبم ، شکر خدا، لطف داری، محاله که من از رو برم، نبینم غم غصه داشته باشی. موافقم با حرفات

  18. آه بيداري مرا از پا در آورده است و من همچنان عاشقم و حقيقت عشق قدرت است.شايد آزرده باشم اما هرگز نمي ميرم. (جبران خليل جبران)
    از كامنت شماره 16 خيلي ناراحت شدم ……………………آدم فضولي هستي واقعا من هيچ كدوم از اون 4گزينه نبودم
    نمی دونم این ………… کیه ! اولین باره نظر داده، هر چند شما هم نمی شناسم ولی من معذرت خواهی می کنم . شما من رو ببخش

  19. شایعه چیه پخش کردین ؟
    من به خاطر درد سر کاری وقت نکردم کامنت ها رو جواب بدم، ببخشید، مرسی از فنسی جونم که شفاف سازی کرد ❗
    بر می گردم تا فردا یا پس فردا ❗ به بزرگی خودتون ببخشید
    از لطف همه هم متشکرم ❗
    اگه بدونم که شایعه پخش کرده ….
    من همتون رو می ندارم بیرون ولی خودم از رو نمی رم ❗

    D:
    *** این کامنت رو از توی کافی ن گذاشتم که شفاف سازی کنم ❗

  20. به قولی هستم ولی خسته ام ❗

  21. شادی باد
    این چند روزه که اینترنت گیر بود و ما از دنیا بی خبر، چه خبر ها که پخش نشد.
    کاوه عزیز دل قوی دار که من یکی هرچن کوچک پشتت هستم…
    لابدان هم فقط مال تو نیست که بخواهی در موردش تنها تصمیم بگیریی، مال همس و همه حق دارند ازش بهره ببرند.
    فقط یادت باشه:
    فقط یک بار، فقط یک بار زنده هستی
    مرگ دیر یا زود میاد
    جوانی کوتاه تر از اونی هست که فکرش رو بکنی
    از همه اینها بدتر اینکه زندگی هر چقدر هم دراز باشه بازم کوتاه هست
    همه اینها رو گفتم که بدونی زندگی ارزش هیچ چی رو نداره…
    روزگارت خوش و بدرود
    باز هم که میگین تطیلی …
    باشه برار !

  22. adam miyad ye khorde sar garm she delesh va she ama tagh mikhore to saresh donya che ghad por shode az adam haye na omid.hich kas bad nist ma khodemon mikheim bad konim bad beshim midoni to nemikhay bavar koni eshtebah kardi ,mikoni va khahi kard.(say nakon ye donyaye taze besazi ya ye rahe jadid peyda koni ino ke kharab kardi abad kon junam.
    چه جالب ! بیرون گود نشستی و میگی لنگش کن ! تو چه میدونی چی شده و چه خبره که رفتی بالای منبر و ادای بابابزرگ ها رو در میاری برام ❗

  23. سلام
    بعد از مدت ها آپيدم
    اومدم ماساژت بدم ! تنبل خانم !

  24. آدمک اول دنیاست بخند

    به خدا زندگی اینجاست بخند

    آن خدایی که تو تنها خواندی

    به خدا همیشه با ماست بخند

    دست خطی که تو را عاشق کرد

    قصه ی وامق و عزراست بخند

    فکر کن درد تو درد آور نیست

    فکر کن خنده چه زیباست بخند

    هرچه کشتی تو درو خواهی کرد

    آدمک مزرعه بر جاست بخند

    راستی آنچه به یادت دادیم

    قصه ی جمعی و منهاست بخند

    آدمک نغمه ی پرواز بخوان

    به خدا زندگی اینجاست بخند

پاسخی بگذارید

