نمی دونم چرا همه دوست دارن چاپلین بشن!

چارلی چاپلین رو همه نابغه ای می دونند و طبق معمول نابغه ها هم تکرار نشدنی اند! حتما می دونید که چاپلین زمانی که در امریکا زندگی می کرد به کمونیست بودن محکوم شده بود و همین مسئله بارها براش ایجاد درد سر کرده ولی هنوز هم کسی نمی تونه با قاطعیت بگه که آیا واقعا چاپلین کمونیست بوده یا نه! هر چند فکر هم نمی کنم این مسئله الان دیگه اهمیتی داشته باشه. همه در هر سن و سالی با کار های چاپلین ارتباط بر قرار می کنند و شاید همین بزرگترین راز ماندگاری این بزرگ مرد سینمای جهان باشه. چاپلین خاص بود و همیشه خاص باقی می مونه.

چند جمله جالب از چاپلین رو توی ویکی پدیا پیدا کردم که همین جا می ذارم چون می دونم که اگه لینکش رو بذارم کسی نمی خونه:

  • «حتی تظاهر به شادی نیز برای دیگران شادی‌بخش است.»
  • «شاید زندگی آن جشنی نباشد که آرزویش را داشتی، اما حال که به آن دعوت شده‌ای تا میتوانی زیبا برقص.»
  • «خوشبختی فاصله این بدبختی است تا بدبختی دیگر.»
  • شكست خوردن ناراحتي ندارد . آدم بايد شجاع باشد تا بتواند از خودش يك احمق بسازد!
  • اين يكي از تضادهاي زندگي ما است. كه آدم هميشه كار اشتباه را در بهترين زمان ممكن انجام مي دهد.
  • زندگي در كلوز آپ (نماي نزديك ) تراژدي است و در لانگ شات (نماي دور ) كمدي.

نامه های چاپلین به دخترش : نمی دونم چند نفر از شما  این کتاب رو خوندین، شاید هم نخونده باشین! ولی نکته جالب این کتاب اینه که این نامه ها رو چاپلین ننوشته! بلکه آقای فرج الله صبا نویسنده این کتابه! این مطلب رو بخونید حتما چون خودندنش خالی اط لطف نیست!


این خانم جسیکا آلباست که رفته توی حسه چارلی چاپلین فقید! برام جای سواله که چرا هنوز هم دوست دارند چاپلین باشد! در صورتی که اون موقع که بود چاپلین رو …

————————————————-

لنگ نویس:

1- بخوانید درباره خلاصه ای درباره زندگی چاپلین

1- قهرمانی پرسپولس مبارکه طرفداراش باشه (اسمایل حسادت و اینکه اصلا مهم نیست)

2- دو روز بود که چیزی نذاشته بودم، به خاطر تنبلی نوبد مشکلات کاری و دردسر بود که نشد!

3- پست دیروزم سوخت چون نتونستم بذارمش! تعداد پست های سوخته به 4 رسیده!

4- منبع تصاویر خانم آلبا سایت etody

5- دیروز روز بزرگداشت حکیم عمر خیام بود که متاسفانه کسی به فکر این مسئله نبود !

6- پنجشنبه فلاش یک گیگم سوخت! دیروز هم فلاش چهار گیگم رو گم کردم! بد بیاری از این بد تر ؟!

با سپاس کاوه گیـــــــــلانی

17 پاسخ

  1. 1-چاپلین اسطوره ی خیلی از مردم جهان بود.به خاطر همین بقیه دوست دارن خودشون رو شبیه اون کنند. یه آدم بی پول که همیشه می خنده و در عین حال به دیگران کمک هم می کنه.
    2-وردپرس قابلیت ارسال به آینده داره. ازش استفاده کن که پستات نسوزه
    گزینه اول را موافقیم، گزینه دوم می دونم، چون شب نوشتم صبح نتونستم بذارم سوخت، به خاطر تنبلی بود;)

  2. همه اين بدبياري ها زير سر اون دخترست…ببين كي من بت گفتم !
    کدوم دختره ؟!

  3. دمت گرم
    حالا دیگه طرفداری از دشمن ❗
    قهرمانی پرسپولیسا تبریک میگی ؟؟
    مرا عفو کنید، جوانی کردم! جو گیر شدم!

  4. باسلام به کاوه گیلانی لذت بردیم از چاپلینت و از لنگ نویست اما من به فکر خیام بودم به خدا بیا ببین . اینکه همه دوست دارن مثل چاپلین بشن برا اینکه خوش بود و محبوب همه بود بزرگ بود .
    باشیخ هم موافقیم
    سلام دوست عزیزم رستم!
    خوبی ؟ راستی من حرفم رو در مورد خیام پس گرفتم 😉 دمت گرم که به فکرش بودی

  5. سلام رفیق چطوری؟؟
    اقلش تو انقده معرفت داری میای تبریک می گی !!
    چاپلین هم اسطوره ایه که همه دوست دارن شبیه اون باشن. ممنون.

    دوست جون هم دیشب بعد کتک مفصلی که از بنده خورد با گریه می گفت: اگه تو بخوای من حاضرم پرسپولیسی بشم اما من دلم براش سوخت گفتم نمی خواد! همون استقلالی باشی بهتره یه سوژه برا دعوا کردن داریم همیشه.
    سلام خوبم ، 50/50 !
    دوست جون رو زدی ؟! خدا بخیر کنه! آخر و زمانه!

  6. کاوه عزیزم
    سلام با کلام خیام به سر اغت می آیم
    گر می نخو ری طعنه نز ن مستان را
    بنیاد مکن تو حیله و دستان را
    تو غر ه بدان مشو که می نخو ری
    صد لقمه خو ری که می غلام است آن را

    اما در مو رد چالی چاپلین یک جمله جالب دیدم » همیشه بد تر ین اشتباه در بهتر ین ز مان اتفاق می افتد» یاد کد 96 افتاد م از تبر یکت متشکر م بعنو ان یک پر سپو لیسی بر ای استقلال هم مو فقیت در جام حذ فی را آرزو می کنم
    تورج جان از بابت شعر خیام متشکرم 😉
    امیدوارم که قهرمان بشیم

  7. آهای حاج آقا .. استتقلالیم .. اما ادبم بالای درخت نیست ..!

    «»شكست خوردن ناراحتي ندارد . آدم بايد شجاع باشد تا بتواند از خودش يك احمق بسازد! «»… شاید هم نسازه ..

    ما با امید زنده ایم و با آرزو حال می کنیم ..
    من هم استقلالیم! منظورت رو نگرفتم!

  8. چاپلین مرد خوبی به نظر میرسه…!
    راستی فلش خواستی هستا…
    تو این وبلاگ در مورد خیام یه چیزایی گفته…
    skins.be هم کلی از آلبا عکس داره…!
    موفق باشی …
    تا خوبی رو در چی بببینم! اون چهار گیگ رو پیدا کردم، شد 8 گیگ 😉

  9. من که دوس ندارم شبیه چاپلین باشم…ولی خوب جملاتش خیلی قشنگ بود..
    از لحاظ ظاهری یا باطنی ؟

  10. من عاشقشم
    چه پرحرارت…

  11. باز جای شکرش باقی خودت نسوختی و گم نشدی 🙂
    خودمم سوختم و گم شدم …

  12. سلام جیگرم . هه یه زنگ به من بزن دلم واست تنگ شد موبابلتم که طبق معمول قعطه جان بابای امیر یه زنگ به من بزن
    مرگ ❗

  13. جمله ی دوم و چهارم خیلی زیبا بود …اگه بهش عمیق فکر کنیم مطلب فوق العاده ای هستش.
    ما نباید از کنار این حرف های قشنگ بی توجه بگذریم کلمه به کلمه ی این حرف ها واسه خودش درس بزرگی هست توی زندگیمون.موفق باشی.بدرود.
    من سطحی هم فکر کردم قشنگ بود ❗
    اوهوم ! نباید هویجوری بگذریم !

  14. با بهترین آرزوها
    چند روزی بود که با اینترنت مشکل داشتیم و خلاصه گویا امروز رفع اشکال شده.
    و مثل همیشه شما گل کاشتید و باید گفت دست خوش…
    آقای چاپلین آدم موفقی بوده چرا که خودش بود و بسیاری از کارهاش مردمی و برای مردم بود.
    خب گاهی نقش بزرگان رو بازی کردن غرور آفرینه و شاید گشایشی بشه.
    ایشون تویه یکی از سخنرانی هاش از واژه رفیق که در واقع روس ها و کمونیست ها بیشتر استفاده می کردند استفاده کرد و سالها زیر نظر گرفته شد و گفته می شد کمو نیست هست.

    روزگارت خوش و شاد زیی
    سلام مهران عزیز
    لطف داری و سپاس

  15. مطلبت خیلی قشنگ بود
    جملاتش منو تکون داد، خیلی عمیق بود …..
    ممنون
    قربونت عمو جون

  16. چاپلين نابغه ايي كه ديگر نخواهد بود
    مرسي كه به بلاگم سر زدي و نظر دادي
    اگه دوست داشته باشي مي تونيم تبادل لينك كنيم
    مرسي
    حتما ، خوشحال می شم

  17. بهت لینک دادم
    من رو به اسم همون P30GeeK بزار
    ممنون
    متقابل به مثل شد 😉

پاسخی بگذارید

