مَی یا شراب؟

مَی به پهلوی May: باده، شراب، نوشابه ی الکلی

بادَه به پهلوی Batak: هر نوشابه ای که نوشیدن آن مستی آرد.

مَست به پهلوی Mast: کسی که در اثر خوردن می و باده بیخود شود، جمع آن مستان.

می گسار: باده نوش، باده خور

می گون: سرخ رنگ به رنگ می

می پرست: کسی که اشتیاق بسیار به باده نوشی دارد.

می خوار: باده نوش، کسی که می، می خورد.

می خوش: میوه ای که از بس رسیده مزه ترش و شیرین همچون می دارد.

میخانه: محل عمومی برای نوشیدن می

مستار: آنجه سبب مستی شود.

این پست تقدیم به همه رندان و مستان ورد پرس و غیر وردپرسی…

این پست هم برای جشنواره نوروزی ارسال میشه البته امیدوارم که فردا به بنده لقب ساقی و این جور حرف ها ندن!

————————————-

لنگ نویس:

1- عجب دنیایی شده، پست قبلی چند موجود منحرف شناسایی شدند، همین موجودات منحرف نزدیک بود باعث بشن سر بنده در ورودی شهر رشت نصب بشه!

2 -رشت خیلی گرم شده، بارون خونم اومده پایین!

با سپاس کاوه گیـــلانی

 

 

15 پاسخ

  1. من بی مِی ناب زیستن نتوانم/بی باده کشید بار تن نتوانم
    من بندۀ آن دَمَم که ساقی گوید/یک جام دگر بگیر و من نتوانم! (خیام)

  2. 1. ای ناقلا حالا شدیم موجود منحرف؟
    2. زن ذلیلی هم آخه حدی داره! راس گفتن که به دایی جونت بردی زی ذی!
    3. به این پست تو گوگل ریدر لینک داده شد (می خوام به زبون بی زبونی بگم که بساط گوگل ریدر صورتی رو ردیف کردم خیر سرم)
    4. کم پیدایی تو تویتر گل برار؛ کجایی آخه؟ (جهت دریافت پاسخ ر. ک. بند 2)

  3. بیا تا گـل برافـشانیم و می در ساغر اندازیم

    فـلـک را سقـف بـشـکافیم و طرحی نو دراندازی…

  4. درباره لوگو مزاحمتون می شوم. مشکلتون چیه؟
    این یک راه ساده است که خدمتتون عرض می کنم. عکس را در ادیتور نوشتن معمولی آپلود کنید. نام عکس را در ادیت عکس به جشنواره نوروزی وبلاگستان فارسی تغییر بدهید و به متن بفرستید. بعد وسط نوشت کنید
    و بعد به قسمت ادیتور کد متن بروید و کد را در یک ویجت متنی در سایدبار وبلاگتون کپی کنید. فکر می کنم مشکل حل بشود. اگر نشد یک ایمیل بزنید تا قدم به قدم پیش برویم

  5. چشم حاجی ! جون داداش شرمنده. دفعه ی آخرم بود…

  6. من نمی فهمم تضادش دقیقا کجاست ؟!
    من که متقد موسیقی نیستم. و تنها معیار برای موسیقی گوش دادن اینه که یه نفر مثل من از یکی «خوشش بیاد» یا «باهاش حال کنه» .
    و معیار خوش اومدن و حال کردن برای من 2 چیزه : آرامش بخش باشه و بشه موقع اعصاب خوردی گوش داد. و دیگه اینکه مقید و متعهد نباشه. هنجار اجتماعی کیلو چند ؟ ضمن اینکه من نمی فهمم چرا بعضی و البته شما میگید از نظر موسیقیایی حرفی برای گفتن نداره!!؟؟ مثلا اون نایت پیش خیلی حرف داره واسه گفتن ؟! یا خیلیای دیگه ؟!
    من احساس می کنم اکثر مخالفین جناب منسون بیشتر از لحاظ اجتماعی (گاهی مذهبی) و همچین مواردی باهاش مشکل دارند… که البته اصلا مهم نیست. هرکس یه نوع تفکر( و موسیقی)رو می پسنده. مثلا تو خودت چی بیشتر از همه گوش میدی ؟!(فارغ از جوابی که میدی) من فکر نمی کنم که دلایلی غیر از این داشته باشی. من ننشستم ببینم منتقد ها چی میگن بعد برم همون رو گوش بدم. من هم مثل شما و مثل خیلیای دیگه انواع جور واجور آهنگ رو شنیدم و می شنوم… از جواد یساری گرفته تا لئونارد کوهن و تام ویتس تا Cradle و موتزارت تا… ولی فقط بعضی هاش با معیارهای ذهنی من می خونه. بقیه خیلی هم خوبن ولی من اینا رو ترجیح میدم. همین.

    اصلا هم از پر حرفی خودم عذر نمیخوام !D:
    خیلی ممنونم.

  7. ما اینجا عرق سگی و آب شنگولی و اینا داریم 😉
    به دکتر مدندوست و پرفسور لشت نشایی هم سلام برسون!

  8. می نوش که عمر جاودانی این است

  9. شوهر خالم رشتیه، میگه :همشهری های مارو با دوتا چیز بشناسین:عرق و ورق! خدای این دوتان.راست میگه؟

  10. سلام مجدد کاوه خان
    با اجازه و حسب دستور جنابعالی آپ نمودیم….

    این پست ناقصه آقا!! باید آمار درست تری بدی. ا
    اینجا یه شیشه جانی واکز، ابسولوت، اسمیرنوف یا هر چیز دیگه ای رو زیر 50 تومن نمی تونی گیر بیاری…
    عرق رو هم که تخمشو ملخ خورده( ملخ هم بود ملخ های قدیم ، خوب عوض تخمش خودش رو می خوردی یه کم حال کنی!)
    ما با بدبختی قوطی گیرمون اومد!! خوب آمار قیمت و … رو تو رشت بده ببینیم اوضاع همه جا این جوریه یا فقط مختص تهرانه؟؟

    بعدم نمی دونم چیه؟؟ اما یه چیز دیگشم کمه… حس و حال خودت ؟ نمی دونم؟؟؟ اما کمه!!

  11. حدیث از مطرب و می گو و راز دهر کمتر جوی….

    دوست عزیز،همین حالا هم متهمی!!

  12. مستیتان مدام … سرتون گرم .. حالتون خوش ..

  13. مبارزه با وبلاگ هاي زرد وپhttp://key1one.wordpress.com/b/
    براي حمايت از طرح هاي مبارزه با نقض كنندگان حقوق كپي رايت اينجا رو مطالعه كنيد.

  14. سلام
    من یه درخواستی دارم ، ممنون میشم اگه کمکم کنی.
    برای کار پایان نامم یه پرسشنامه دارم که برای نظرسنجی رو وب گذاشتمش.
    میشه خواهش کنم فقط اگه ساکن تهران هستی، زحمت پرکردن این پرسشنامه رو بکشی. سعی کردم زیاد وقت گیر نباشه.
    http://www.bacheTehran.Org
    پیشاپیش متشکرم.

پاسخی بگذارید

