دوازده نکته از سریال طنز بی صدا فریاد کن شاهکار صدا و سیما !

دیشب که مشغول میل فرمودن شام بودم متوجه شدم سریال طنز بی صدا فریاد کن تموم شده و آخرین قسمتش رو هم برای بیشتر خندیدن مردم دوباره تکرار کردند از اونجایی که بنده چند قسمت ابتدایی سریال را دیدم برآن شدم که قسمت آخر را هم برای شادی روح جیگارو کانو ببینم! و چند نکته از این سریال قابل برداشت بود که از ذهنم به دست رسید و دست هم به کیبور رسوند و همین طوری شد که …

bahar-bahari-bi-seda-faryad-kon.jpg

نکته اول در نیروی انتظامی معمولا به زن ها سلام نظامی داده نمی شود مخصوصا اگه مرد سروان یا درجه ای بالاتر داشته باشد حالا خواه، زن سردار باشد یا سرتیپ(که فکر نمی کنم زنی با درجه سردار داشته باشیم)

نکته دوم و طناز ترین بخش این سریال همان جا به جایی دو خودرو است که احتمالا فقط برای تبلیغات خودروی ریو بوده، حالا خیلی خوشبینانه نگاه کنیم ماشین ها شبیه هم اصلا فتوکپی زدن اون هم با دستگاه شارپ مگه میشه سایپا یا ایران خودرو دوتا ماشین رو شبیه هم بسازند ( همه ماشین های ساخته شده توسط این دو شرکت دارای تفاوت های فاحش هستند حتی اگر از یک مدل باشند)

نکته سوم مهدی فخیم زاده احتمالا سناریو این سریال را با کمک آقای احمدی نژاد نوشته، البته در ازای مشاوره در مسائل مربوط به بودجه، چون شباهت های رید… در هر دو مقوله دیده می شود!

نکته چهارم بهره گیری مامورین نیروی انتظامی از امداد های غیبی در تمام فیلم قابل رویت بود مخصوصا قسمت آخر که معلوم نیست چطور ماشین حامل چنگیز پلنگ رو گرفتن!

نکته پنجم به نظر یک مامور نیروی انتظامی تنها نکته رعایت نشده در فیلم دم خط (خط ریش) فرهاد قائمیان (جناب سرهنگ) در فیلم بود که زیاد پایین بوده و برازنده یک سرهنگ نمی باشد.

farhad_ghaemian2_684704.jpg

نکته ششم استفاده تابلو از بیسیم در سریال بوده که باز هم به گفته یک مامور نیروی انتظامی ، مامورین مبارزه با مواد مخدر فقط از موبایل استفاده می کنند در هنگام ماموریت!

نکته هفتم مامورین زن باهوش در این فیلم بود که با انواع مدل های ابرو شوی تلویزونی به راه انداخته بودند در حالی که در واقعیت مامورین زن تا جایی که می توانند در تلاش برای جمع آوری ریش بیشتر هستند.

1191645799_faryad-bi-seda-10.jpg

نکته هشتم هم علاقه یوسف برادر چنگیزپلنگ به کشتن با کمر بند بوده و این نکته هم احتمالا به تقاضای راهنمایی رانندگی در فیلم گنجانده شده تا همیشه به مردم این نکته بستن کمربند را یادآوری کند.

نکته نهم استفاده از تکنولوژی های خاص در نیروی انتظامی ( مثل اون چیزی که شلیک کردن تو اتاق جلسه قاچاقچی ها) بود که واقعاباید به این همه خلاقیت به مهدی جون تبریک گفت!

نکته دهم این سریال به قدری از لحاظ سناریو سطحی و آبکی بود که فکر کنم که احتیاجی به توضیح نباشه! شخصیت پردازی هم که جای حرفی نمی مونه، خلافکار تحصیل کرده، پلیس باهوش، پدر زن بزن بهادر، دایی ترسو،داماد به معنای واقعی، خلافکار های پپه و …

نکته یازدهم ای کاش رستم و سهراب چهل سرباز هم به این سریال دعوت می شدند چون خانم دکتر سریال تنها بود و برای کامل تر شدن قصه به شیوه هندی رستم به دست سهراب کشته می شد و آخر فیلم هم با خانم دکتر ازدواج می کرد!

نکته دوازدهم وجود نداره فقط برای سلامتی آقای فخیم زاده و تیمش کف مرتب رو برین تو کارش که توی این مدت خوب باعث خندیدن مردم شدن!

از شوخی گذشته آخه این صدا و سیما نمی فهمه وقتی مردم فیلم های دیوید فینچر و … می بینن چطور باید همچین سریال های مسخره ای رو تحمل بکنن! مثل این رو می مونه که یکی بهش شاهنامه بدن بخونه بعد بگن خوب حالا که اون رو فهمیدی بیا بشین کدوی قلقل زن رو بخون!

————————————————————————-

پانویس:

1- منبع عکس ها روی خودشون درج شده!

2- پلنگ در این پست هیچ ربطی به برادر من پلنگ صورتی نداره! در ضمن الان یادم اومد که پلنگ لقب عبدالله توی خواب و بیدار بود این چنگیز رو چنگیز تورانی صدا می کردن!

3- به یاد شیخ عزیز هم هستیم ولی ایشون از غیبت صغری مثل اینکه وارد غیبت کبری شدن و مهمتراز این نگرانی همه وردپرسی ها از خاک گرفتن خانقاه ایشونه!

با سپاس کاوه گیــــــلانی

22 پاسخ

  1. يكي ديگه از زيباترين قسمت هاي داستان لباس پليس پوشيدن چنگيز است و فرار كردنش . حتما فكر كردن هيچكس فيلم ؟؟؟چي بود اسمش ؟ لئون بود ؟
    آره لئون بود، جان رنو و… به هر حال مثل اینکه فخیم زاده موقع نوشتن زیاد فیلم نگاه می کرده!هر تیکه این سریال تقلید از یه چیزه

  2. این ها رو برای فرزانگانی چون ما که پخش نمی کنند (حالا شاید برای تو پخش کنند ولی مطمئنم برای من و امثال من پخش نمی کنند، شاید هم برای امثال من پخش کنند ولی برای من یکی که مطمئنم پخش نمی کنند) این ها را برای عوام الناس و جوادیون پخش می کنند که سر شام سرگرم شوند و مثل همسایه هاشان نروند در پشت بامشان دیش بکارند..برای این هاست.
    ضمنا برو یکم از صورتی فیلم امانی بگیر بشین موقع شام نگاه کن، از این ها بهتره..از من به تو نصیحت. از بس از این خزعبلات به خورد مغزت دادی دچار اختلالاتی شدی جون رضا. یکم به من نگاه کن و ببین چه بلایی به سر مخم اومده عبرت بگیر.
    می بینم که در جوار شیخ زیاد بودی و جو گرفته شدی!
    آخه ره من به تو چی بگم! :)))))) !
    این آینه عبرت شدن تو هم جالبه در نوع خودش D:

  3. سلام آقا کاوه. اوضاع احوال خوبه؟
    مرسی بابت لطفت.
    جالبه که من هم می خواستم ازت بپرسم لابدان یعنی چی و اصلن تلفظ حرف ب چه جوریه؟ اگه زحمتی نیست توضیح بده.
    جدی این شیخ چی شده؟ زنده اس؟ نگرانشم.
    آهان هی می گم یه چیز دیگه هم میخواست بگما!!
    در باب این سه ریالی هم بگم که خدارو شکر تو این 29 سال بعد انقلاب از این شاهکارهای پلیسی کم نداشتیم! همه عادت دارن.

    درود به نجمه خانم عزیز
    اوضاع خوبه امیدواریم اواع همه خوب باشه…
    اگه به صفحه » لابدان ؟» بری کاملا توضیح دادم ، در مورد سه ریالی هم موافقم باهات

  4. فوق العاده فیلم بیخودی بود من حتی یک قسمتشم نگاه نکردم اوضاع فیلم های ایرانی خرابه خراب.سینما رو هم دارن به گند میکشن .معلوم نیست کی به اینها اجازه ساختن میده؟؟؟؟؟؟راستی بازم سلام یادم رفت.(((سلام)))…
    بدون دیدن چطوری با اقتدار حرف می زنی شکوفه خانم! در مورد به گند کشیدن هم کجا سالم موندهکه فیلم هامون بمونه…

  5. نمی خوام بگم نگاه نمی کنم که زحمت تهیه کننده و کارگردان هدر بره واقعاً زحمت کشیدن، اما این همه هزینه که چه چیزی ما یاد بگیریم، جز چند بار که در کانالها دنبال یک برنامه بگرم، این سریال به چشمم نخورد.
    اما واقعاً حتی دوست ندارم زحمت کارگردان و تمام دستاندر کاران تهیه این برنامه حدر بره اما دنیای امروز نیاز به برنامه های قوی تری داره، یک چیزی بیاموزه.
    متشکرم از شما کاووه جان.
    خواهش می کنم ولی میدونی حساب کار این آقایون مثل چیه؟! مثل اسپم رو می مونن!

  6. از مهدی فخیم زاده* تر و ***آدم من ندیدم والا
    فکر نمی کنم این واژه ها یی که نوشته بودی جاش توی اینجا باشه به خاطر همین ستاره گذاشتم جاش، بهتر بود که میزان خشمت از فخیم زاده رو یه طور دیگه نشون می دادی، به هر حال آزادی بیان هم حدی داره که یه نمه زدی جاده خاکی

  7. معلومه سريال رو خوب نديدي ها بابا اون خانوم دكتره شوهر داشت عزيزمن
    شوهرش توي خونه مشغول بچه داري و پخت و پز بود : )))))
    به اون پلنگ جونت هم بگو من اون فيلم ربكا رو ميخواما چند بار بگم خفه شدم ديگه
    عجب صحبتی کردی، خوب می شد شوهر رو چنگیز بکشه بعد ….
    باشه بذار برم پیشش

  8. به نظر من زیادی تخریبی نگاه کرده بودی. هیچ کس دیگه ای تو ایران جرات ساختن سریال پلیسی نداره و همین کار فخیم زاده جای کلی تشکر داره. ضمن اینکه فیلم سینمایی (فینچر و برو بچ) با سریال تلویزیونی خیلی تفاوت ساختاری داره( جدا از تفاوت امکانات آمریکایی و ایرانی)
    شانس آوردی که صورتی نقدی ننوشت چون انوقت نمی دونستم اسمش رو چی می خواستی بذاری 😀 ، در مورد تفاوت فیلم سینمایی و سریال موافقم باهات ولی منظور من داستان سطحی و شخصیت پردازی سطحی بود ، تازه اگه به نقطه های اوج و گره افکنی داستان که فکر کنی …
    این داستان رو اگه کتاب کنی بچه کلاس دومی هم مسخرش می کنه! کمال جون منظور من داستان بود

  9. اضافه کنم من از این سریال خوشم نیومد اما خیلی بهتر از سریال های قبلیش بود.
    ما هم اضافه می کنیم که از سریال های ایرانی متنفریم مخصوصا اگه یک طرفه باشه «پلیس با هوش، پزشک فداکار و ….»

  10. مرسی کاوه جون به ویژه به این خاطر که منو از این جماعت خلافکارا تبرئه کردی. به کامنتت پاسخ داده شد. اس (احترام رزمی)!
    خواهش می کنم صورتی عزیز، میام ببینم چی می خونی، در مورد اس هم باید بگم که کاراته کار ها می گن اس ، ما در جودو برای احترام به استاد میگیم سنسی، و به حالت احترام هم می گمی لی، در ای کیدو هم فکر کنم می گن گایشماز، تکواندو هم یاد نیست ما هم به احترام شما با همون اس پاسخ میدیم.

  11. خیلی خودت ناراحت نکن , ایرانی جماعت همینه

    (خوشحال می شم لینکم کنی:

    http://www.bikarestan.wordpress.com

    خبرم کن)
    ناراحت که نه، در مورد جمله دومت هم مخالفم باهات، توضیح نمی دم چون نمی خوام آشناییمون با جرو بحث شروع بشه، حتما لینکت می کنم در اولین فرصت که اومدم سر زدم بهت، خوشحالم کردی

  12. آقا لازم دیدم نکاتی رو تشریح کنم فقط جهت تنویر افکار عمومی:
    1. آقا رضای عظیمی خیلی مخلصیم!
    2. آقا کاوه ارادت شدیدی نسبت به شما برادر عزیز در وجود صورتی رنگمون احساس می کنیم.
    3. با شما و همین طور مینیمال های من درباره مهدی فخیم زاده شدیدا موافقیم+با کمال (که افسرای راهنمایی رانندگی خوب حالشو گرفتن) شدیدا مخالفیم!
    4. زت زیاد… (امضا: جاهل صورتی)
    ما هم از همین جا می گیم که مخلصتم برادر، من هم حخیلی باهات حال میکنم چون این طوری که فهمیدم تفاهم های زیادی داریم از لحاظ فکری البته اگه دوستان فکر منحرف نکنن!:D

  13. ما نفهمیدیم که از چه قرار بود این داستان، ولی ابرو های آن پلیس ضعیفه، هوش و هواسمان رو ببرد
    باشد تا ایشان را از نزدیک ملاقات کنیم.
    امیدواریم که به مراد دلت برسی 😀

  14. سلام

    خوب شروع كردي ولي ايرادات خيلي بيشتر از اين حرفها بود شايد چون خوب سريالو نديدي

    ولي من چون بيشتر قسمتها رو ديدم بيشتر اين سريال درپيت رو ارزيابي كردم مثلا قسمت آخر تو فضاي باز ساختمون پاركينگ گازاشك آور زدند چقدر هم اشك درآورد!!!
    آره من کامل ندیدم ، شاید حداکثر از کل سریال 100 دقیقه رو دیده باشم

  15. من فقط همون یه قسمت آخر رو دیدم محض خنده!
    …چند درصد مردم ما مثلاً شاهنامه خون هستن که حالا بخویم بهشون بگیم کدوقلقله زن رو نبینین؟ تازه هضمش هم خیلی راحته. برای ملت بی دوندون که خوراکه!
    موافقم باهات، چکار میشه کرد…

  16. توضیح در مورد نظرم: «ایرانی جماعت همینه »

    من اصلاً با خود ایران نبودم چون:

    » من یه وطن پرستم

    افتخارمم اینه که یه ایرانی هستم

    از این یه جمله هم خیلی متنفر هستم

    که میگن ایرانیا اون پایینا نشستن

    پس اون پایینو نگاه کن ببین انگشت شستم!! »

    منظور من بعضی از آقاییون بود نه ایرانی که مخلصشیم!!
    خوشحالیم که اون طوری نیستی،:D پس یه نمه توضیحاتت رو از اول بیشتر بده که دچار سوءتفاهم نشیم دیگه

  17. اخرش یه کاری میکنی که همون مامورایه یگان ویژه که تو فیلمه بودن بریزن سرت

  18. سلام کاوه جان

    فک کنم درست میگی آره درسته،به به به به……

    خسته نباشی داداش
    بای
    درود
    لطف داری فرعون عزیز(اگه اشتباه نکرده باشم)

  19. خیلی فیلم بدی بود

  20. filmhay seda va simay iran hamash bedard nakhor ast

  21. با سلام
    جناب آقای کاوه گیلانی اولا که شما اصلا درحدی نیستی که بخوای درباره فیلم های استاد فخیم زاده صحبت کنی دوما با این امکانات کم ایران ساختن همچین فیلمی واقعا شاهکاره سوما هروقت تونستی ایراد فنی از کارگردانی این انسان با شخصیت بگیری اون وقت بیا توهین کن جوجه
    سلام علیکم مرغ مادر
    شما ببخشی جوانی یا جوجه ای من رو استاد 🙂

  22. با سلام خدمت شما

    به نظر منم نه زیاد فیلم خوبی بود نه زیاد بد . اون خانم افسره هم اصلاً بازیگر خوبی نیستش و واقعیشم همینطور . آدمیه که وقتی میره تو صف گوشت حق بقیه رو ضایع میکنه و میاد اول صف وامیسته تا گوشت بخره شنیدم از یکی از دوستام که تو سوپری دیدتش اونم تو ظفر . بعدم 40 سالشه و تو ستارخان میشینه و یه دختر 18 ساله داره و خیلیم پولداره . به نظرم نقش پلیسی اصلاً بهش نمیومد . باید نقش یه خلافکارو بازی می کردش .
    http://www.rihannafenty.persianblog.ir

    این آدرس ولاگ منه حتماً بهش یه سری بزنید لطفاً .

    ممنونتونم

پاسخی بگذارید

