وایکینگ ها چه کسانی بودند؟!

در هشتم ژوئن سال 793 میلادی، کشتیهای ناشناسی که تا آن زمان هرگز دیده نشده بودند، با سینه و پاشنه بالا کشیده و برافراشته و بادبانهای مورب در سواحل جزیره صومعه «لیندیس فارن» در برابر سواحل شمال انگلستان لنگر انداختند. دقایقی بعد کشیشان و راهبان صوعه جهنم را در برابر چشمان خود دیدند، مردان غول پیکر سرخ مو، نعره کنان به سمت صومعه حمله ور شدند و با تبر های خود همه چیز را نابود کردند، اشیای گرانقیمت را برده و همه را کشتند…

این عمل تمام مغرب زمین را در وحشت فروبرده بود، لیندیس فارن سرزمین مقدسی بود که مورد احترام همه بود…

در آغاز مردم فقط درباره این دزدان دریایی یک چیز می دانستند: این دزدان دریایی از مناطق بسیار شمالی و از طریق دریا به سرزمینشان آمده بودند؛ یکی از معاصران آن دوران نوشته بود: «آنها از مکانی می آیند که کره زمین در آنجا به پایان می رسد». اروپاییان این مهاجمان جسور، ترسناک و کافر غیر مسیحی را به همین دلیل «مردان شمالی» یا «نورمن ها» می خواندند. نام «وایکینگها» که بعدها به این مهاجمان داده شد معلوم نیست که از کجا ریشه گرفته است.up_hely_aa05.jpg

up_hely_aa04.jpg

———————————————————————-

پانویس:

1- این بخش دروغگوی بزرگ یا همان تاریخ نامیده شده است.

2- منبع کتاب راهزنان دریای/پروفسور ولفگانگ تارنووسکی/ترجمه: بهروز بیضایی

3- درآینده در صورت استقبال و وجود حس حال مطالب جالبتری از وایکینگها می نویسم.

4- منبع تصاویر سایت Etoday

با سپاس کاوه گیـــــلانی

7 پاسخ

  1. جالب می نویسی .. ممنون كه مطلب رو خوندی واقعیتش من هم خودم فقط یكبار به این تصاویر نگاه كردم دیگر هیچ وقت همیهش دستم را می گذاشتم جلوی
    مونیتور …. برای ماادم های متاهل خیلی سخت تر است …در كل جهل بدتر از كفر و فقر است
    لطف داری ، در جز هم جهل بدتر از هر …

  2. دنبال هر چیزی بودم بجز وایکینگ ها …
    مطلب خوبی بود
    مخصوصا با آن عکس قشنگ!
    لطف دارید، با سپاس

  3. سلام آقا كاوه
    مطلبتون جالب بود. خوشحالم كه با وبلاگ شما آشنا شدم و ممنون كه به من سر زدين.
    شاد باشين.
    درود
    خواهش می کنم و سپاسگزارم.

  4. به این میگند موضوع ناب!
    لطف داری شیخ عزیز، با سپاس

  5. زنده باد وایکینگها…..
    من خودم از طرفدارانشونم…
    زنده باد این آدمهای شجاع که یک مشت عوضی صومعه نشینو به درک واصل کرد…
    من به جای 1000 نفر از تو طرفداری میکنم که این مطالبو ا دامه بدی عزیز من….در ضمن نوشته هاتم عالی عالی بود.

  6. وایکینگ ها گه بودند
    مثل چس و گوز

  7. کارت حرف نداره

پاسخی بگذارید

