هیتلر مردی که بیش از هر چیزی وطن پرست بود!

خیلی ها دیدی که از هیتلر دارند یک دیکتاتور، آدم کش و … بود. حتی من خودم هم قبل از خواندن نبرد من همین فکر رو می کردم، ولی هیتلر هر چیزی که بود به خاطر کشورش دست به جنایت زد. هیتلر مردی بود که اگه مقداری از غرور خودش کم می کرد شاید که نه، مطمئنا الان خیلی چیزها طور دیگه ای بود! پیشنهاد میکنم که حتما کتاب نبرد من رو بخونید چون احتمال زیاد نظرتون در موردش عوض میشه.

adolf_hitler.jpg

در سال 1924 که آدولف هیتلر به اتهام خیانت به کشور در قلعه (لندر برگ) زندانی بود متن کتاب نبرد من را به منشی خود (رودولف هس) که با او هم زندان بود دیکته کرد. در این کتاب او آینده و اصول اساسی کشور را از نظر سیاسی و اصلاحات داخلی شرح می دهد. جلد اول نبرد من در پاییز سال 1925 و جلد دوم آن در بهار سال 1927 انتشار یافت. با وجود اینکه سبک نگارش کتاب بسیار ناهنجار است، اما در دوره زمامداری حزب نازی به استثنای انجیل پرفروش ترین کتاب در آلمان بود و جزو برنامه درسی دانش آموزان قرار داشت که هر دوجلد ترجمه شده و یکجا در یک جلد منتشر می شود. در ادامه بعضی از جمله های جالب کتاب از دیدگاه کاوه گیلانی :

1- زن ناتوان در هر وضع و مقام احتیاج به پشتیبانی و حمایت شوهرش دارد به همان نسبت یک ملت هم مانند زن ناتوانی است که بایستی دارای یک رهبر یا فلسفه زندگی باشد تا بتواند با این فلسفه به زندگی خود ادامه دهد، اما کدام فلسفه و اسلوبی است که قادر به هدایت ملت ناتوان باشد باید این فلسفه را در بین ملت به دست آورد. (هیتلر در عرض دو سال اصول فلسفه دموکرات را به خوبی شناخت)

2- روز به روز تردید و نگرانی من افزایش می یافت و هر چه بیشتر به آنان نزدیک می شدم به نظرم این طور می رسید که این قوم از لحاظ رفتاری با سایر افراد آلمان تفاوت فاحش دارند. عقیده داشتم که تمام انقلاب های داخلی و اختلاف سندیکاها و مخصوصا رواج مارکسیست زیر سر آنهاست. یهودیان از لحاظ عقیده به دو دسته تقسیم می شدند، دسته کمی یهودی آزادی خواه بودند که چندان خطری نداشتند، اما یهودیان وابسته به صهیونیست که با آنها هم نژاد نبودند ولی از لحاظ عقیده و مذهب مشترک بودند نمی توانستند آلمان را وطن خود بدانند و از این جهت خطرناک بودند.

3- من اطمینان کامل داشتم که بالاخره یک روز خواهم توانست به مقصود نهایی خود برسم و در برابر این هدف مقدس تحمل هرگونه رنج و مشقت دارای ارزش بود.

4-ساختمان انسان طوری است که با میل و رغبت کامل از اصول مسلم طبیعت و قوانین آن اطاعت می کند.

5-عدم توانایی گردانندگان سیاست آلمان ریشه ای داشت که باید اساس آن را در مجلس رایش جستجو نمود.

کتاب نکات جالبی داره که در حوصله این وبلاگ نیست!

راستی توی یه گفتگوی خیالی هیتلر به ناپلئون گفت:

من متاسفم که تو برای پول جنگیدی، چون من برای شرافتم جنگیدم.

ناپلئون با خونسردی جواب داد:

ما هر دو برای چیزهایی که نداشتیم جنگ کردیم!

—————————————————————————-

پانویس:

1- بر گرفته از کتاب نبرد من به قلم آدولف هیتلر

2- جایی شنیدم که امروز روز به قدرت رسیدن هیتلر بود، به نظر من هیتلر یک وطن پرست بود و همیشه وطن پرست ها برای من قابل احترامند.

با سپاس کاوه گیــــلانی

14 پاسخ

  1. miss mohtashami
    man baray avalin bar be weblogeton sar zadam . age eshtebah nakonam shoma moshver hastin …..
    sepasgozaram
    شما اين ايميل را به من زديد ؟ من چند بار به شما جواب دادم ولي شما پاسخي نداديد؟
    بله خانم محتشمی، ببخشید حتما جواب می دم

  2. سلام
    من به شما تبریک می گم برای اینک جوان فعال وپرجنبوجوشی هستیدوهرروز در بلاگتون مطالب جدیدی اپ می شه
    ممنون.

  3. سلام
    یک سئوال آیا هر آدم وطن پرستی باید به خودش این اجازه رو بده که به حق وحقوق دیگر ملت ها تعرض کنه من یک همچین ادمی رو میهن پرست نمی دونم .
    باید دید کسی که دم از میهن پرستی میزنه برای میهنش چه کار کرده ، به نظر من میهن پرست واقعی اون بچه ها و جوانها و پیر مرد های بودن که 8 سال جلوی توپ و تفنگ وایستادن تا ایران ایران سربلند باشه تا دماوند دماوند باشه ، میهن پرست واقعی اون بچه های پاک ایران هستن که هنوز توی مرزهای ایران عزیز شب و روز در حال پاسداری هستن تا ما شبها آسوده سر بر بالین گذاریم ، میهن پرست واقعی کسی هست که توی سرمای …..درجه زیر صفر توی کمین ها هستن تا متجاوزی وارد خاک ایران عزیز نشه ، پس پسندیده تر انست که به جای واژه میهن پرست از همان واژه نژاد پرست استفاده کنیم .
    در پناه خدا

  4. با درود ، می بخشی من فعلا فرصت نکردم که مطلبت را بخوانم !…
    با درود به تمامی جوانان مبارز ودانشجویان چپ و تا آزادی تمامی زندانیان سیاسی
    باید خود را برای 16 فوریه آماده کنیم ،

    قسمتی از فراخوان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب داخل ایران :
    ما، دانشجويان زندانی، خانواده های زندانيان و کل جنبش آزاديخواهی و برابری طلبی امروز بيش از هرزمان ديگری به حمايت های شما محتاج است. فراخوان ٢۲ دسامبر ما برای آزادی دانشجويان زندانی با حمايت های بی نظير شما روبرو شد. ما دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب صميمانه از تلاش های تاکنونی شما سپاسگذاری ميکنيم. آکسيونهای سراسری ٢٨ دسامبر يک پيروزی بزرگ و فراموش نشدنی بود که صدای آزادی خواهان و برابری طلبان ايران را به مردم جهان رساند. اين تلاش و مبارزه اما هنوز کافی نيست. ياران ما، دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب هنوز در شکنجه گاه ها بسر ميبرند، جنبش آزاديخواهی و برابری طلبی هنوز زير فشار دستگاه های امنيتی قرار دارند. اين سرکوب را بايد شکست داد و ما در اين تلاش به ياری شما محتاجيم.
    ما به اين مناسبت روز ١٦ فوريه را روز اعتراض سراسری به جمهوری اسلامی برای آزادی همه دانشجويان زندانی اعلام ميکنيم. همه شما را در هر کجا که هستيد فراميخوانيم که در اين روز از هر طريقی که مناسب ميدانيد، خواهان آزادی فوری همه دستگير شدگان و توقف فوری سرکوب آزاديخواهان و برابری طلبان شويد.
    آينده از آن ماست!
    زنده باد آزادی!
    زنده باد برابری!
    دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب دانشگاه های سراسر کشور

    به فراخوان 16 فوریه دانشجویان داخل پاسخ مثبت می دهید؟
    نمی دونم چی بگم ولی به نظر من که تاثیری نداره، به هر حال همیشه بودن بهتر از نبودنه، با اجزه بزرگتر ها بله!من هم حمایت می کنم

  5. م احمدی نژاد مردی که بیش از هر چیزی وطن فروش بود!!
    مگه کنار گذاشته؟

  6. سلام به تمام وطن پرستان آریایی چه ایرانی المانی
    درود ما هم بر شما

  7. درود به دانشجویان ازادی خواه.آینده ایران از آن ماست

  8. هوالطیف

    خودت میگویی ادمکش بود بعد دوستاش داری
    این همه امام معصوم که سرچشمه ی عدل داد اند را رها کردی و چسبیدی به هیتلر
    روز اخرت از تو درباره ی محبت اهل بیت سوال می پرسند

    نه از مهحبت هیتلر

    از کعبه وبتخانه تامسجد میخانه مقصود خدا عشق است

    باقی همه افسانه
    شما منو ببخش 🙂

  9. درود به شما دوست عزیز

    خیلی ها معتقذند که هیتلر نبرد من رو برای فریب مردم نوشته . اما نظر شخصی بنده این نیست .
    اینکه مردم در مورد هیتلر چه فکری می کنند مهم نیست و چیزی رو تغییر نمی ده . اما چیزی که نمایان است اینکه تا دیکتاتوری نباشه آزادی هم نیست و آزادی که همه طالب آن هستند زندگی حیوانی است .
    برای بحث بیشتر ای دی منو ادد کنید : marde_morde_h

    همیشه آدمهای بزرگ رو در چشم ما خوار می کنند با نام دیکتاتور مثل هیتلر – رضا شاه و خیلی های دیگه

    پیروز و شاد باشید.

  10. سلام هیتلر فردی بود با رفتارهای متضاد با دروغ های مکرر
    او هیچگاه در زندگی خود سیگار و مشروب استفاده نکرد و مجرد زندگی کرد.اما در مورد وطن پرست بودن او باید مردم آلمان قضاوت کنند.تا جایی که من مطلع هستم به جز اندکی نازی اکثریت مردم از او متنفرند چرا که او در سال 1939 وعده زندگی روشن برای آلمانها داده بود ولی در هنگام سقوط سربازان او کودکان و پیرمردان بودند و او کسانی را که برای حفظ جان خود می کوشیدند خائن قلمداد میکرد .

  11. (درود بر هیتلر بزرگ ),هرکی در باره هیتلر چیزی نمیدونه نظر نده و نظرشو واسه خودش نگه داره

  12. از نظر من هیتلر مرد بزرگی بود و من احترام برای این مرد قائلم

  13. هیتلر مرد بزرگی ولی تبلیغات منفی غرب باعث نابودی شخصیتش شده.. اگر تاریخ واقعی رو بخونید میبینید که جنگ جهانی دوم رو انگلستان راه انداخت بر سر مستعمراتش.. چیزی که براش تا حالا خون میلیون ها انسان رو ریخته.. وقتی که هیتلر می خواست لهستان که از المان جدا شده بود رو پس بگیره و بخاطره اینکه لهستان مستعمره ی انگلیس بود به هیلتر اعلام جنگ کرد…
    از مزخرفات دیگری که راجع بش می گند اینه که می خواسته فقط چشم رنگی با موی بور رو نگه داره اول از همه خودش که چشم سیاه بود دوم اینکه پی چرا انگلیسی ها رو که پشم رنگی و مو بور هستند کشت؟ همونجوری که خودتون میگید نژاد پرست بود و برای نژاد اریایی جنگید نژاد اریایی پوست قهوه ای رو به روشن با مو و چشم سیاه داره..همونجور که برای مردم ایران ارزش قائل بود

  14. پشم=چشم

پاسخی بگذارید

